Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Um, jo. Du pratade om antalet inlägg och antalet visningar inte inlägg per dag. Vill du prata antalet inlägg/dag, så absolut; där är jag övertygad om att synligheten är en stark faktor.anth;n151827 said:Eh, nej.
Um, jo. Du pratade om antalet inlägg och antalet visningar inte inlägg per dag. Vill du prata antalet inlägg/dag, så absolut; där är jag övertygad om att synligheten är en stark faktor.anth;n151827 said:Eh, nej.
Just eftersom den ena tråden funnits i en månad och den andra i tre dagar kan jag ju inte jämföra dem totalt.Rymdhamster;n151831 said:Um, jo. Du pratade om antalet inlägg och antalet visningar inte inlägg per dag. Vill du prata antalet inlägg/dag, så absolut; där är jag övertygad om att synligheten är en stark faktor.
Ja precis, så därför är antal inlägg per dag mycket bättre att titta på än totalt antal inlägg och visningar. Nu kan vi ju dessutom tillägga att "Diksussionen behövs" har ytterligare en sak som väger till dess nackdel och det är att Gureghs trådflytt sabbar visningen helt och off topic-forumet visar konstant Krilletråden med senaste svar av Chrull som senaste inlägg där. Det gör att man faktiskt måste öppna forumet för att se om det dykt upp något mer (såvida man inte märker alla kanaler som lästa och börjar om därifrån).anth;n151837 said:Just eftersom den ena tråden funnits i en månad och den andra i tre dagar kan jag ju inte jämföra dem totalt.
Även om en tråd funnits i en månad så måste jag se hur den såg när den funnits i tre dagar för att kunna jämföra den med en annan tråd som bara funnits i tre dagar.
Vet inte hur det är för andra. Vet inte om detta förändrat någon överlag. om det gjort någon märkbar skillnad i världen eller ens inom rollspels sammanhanganth;n151739 said:Ja, vi diskuterar exakt samma sak idag som vi gjorde för fem år sedan, utan att ha kommit någonstans. Vi har inte ens kommit ett litet steg på vägen.
Prenumerera funkar. Då blir du noterad om något hänt i tråden...Rymdhamster;n151845 said:Nu kan vi ju dessutom tillägga att "Diksussionen behövs" har ytterligare en sak som väger till dess nackdel och det är att Gureghs trådflytt sabbar visningen helt och off topic-forumet visar konstant Krilletråden med senaste svar av Chrull som senaste inlägg där. Det gör att man faktiskt måste öppna forumet för att se om det dykt upp något mer (såvida man inte märker alla kanaler som lästa och börjar om därifrån).
Återigen: jag diskuterar inte enskilda individer, utan hela forumet.Reddokk Fheg;n151846 said:Vet inte hur det är för andra
[...]
Men vad jag vet är hur det personligen påverkat mig.
[...]
ibland vacklande och ibland väldigt små steg. och ibland till och med ett steg eller två tillbaka, men lika förbannat har det varit steg
Det beror väl på vad du anser dig ha rätt om.anth;n151803 said:Även om det inte stämmer in på just dig betyder det inte att jag har fel.
Ja men "forumet" är ju i grund och botten en hel bunt individer. och för att förändra en grupp med individer. Måste de enskilda individerna förändras. och om endast ett fåtal har förändrats så innebär det ju att gruppen som helhet förändrats med. även om förändringen är mindre märkbar när den sprids ut bland en hel gruppanth;n151861 said:Återigen: jag diskuterar inte enskilda individer, utan hela forumet
Well... men vad spelar det för roll?anth;n151861 said:Återigen: jag diskuterar inte enskilda individer, utan hela forumet.
Jag är själv den förste att erkänna att jag inte är densamme som jag var för fem år sedan.
Men om du letar reda på fem år gamla genusdiskussioner på gamla forumet så skulle de lika gärna kunna vara skrivna idag.
Till viss del är det så. Och det är till viss del beroende det att det över tiden handlar om olika personer. Och till viss del, att lite samma personer för en långsiktig form av "obstruktion" mot förändring.anth;n151739 said:Den här trådar går mest runt i cirklar och vi diskuterar samma sak om och om och om igen, som vi gjorde för en månad sedan, för tre månader sedan, för ett år sedan. Ja, vi diskuterar exakt samma sak idag som vi gjorde för fem år sedan, utan att ha kommit någonstans. Vi har inte ens kommit ett litet steg på vägen.