Hot diggity damn!
Är den här tråden i farten igen? Vad bra, då kan jag ju posta alla citat jag kom på just som tråden halkat bort från förstasidan!
"your fire burns for me red as grace
the blush came easily to your face"
Jag lyssnade på den här låten för just den här raden i refrängen. Oerhört fin skildring av den spröda osäkerheten som inte kan stå emot den naturliga glädjen.. eller nåt. Det var iallafall vad jag fyllde i den, och så baserade jag en kärlekshistoria mellan
Alex och
Harriet på den.
"Lovely lovely Carol Sue
I see the heel of the father
Crush the head of the serpent for you"
Det här var så härligt tung fire n' brimstone-omtanke för mig, sådan omtanke man får av en härdad guds man vars tro inte viker för något. Gjorde mig sugen på att skriva ett Dogma om Jesus återkomst i sydstaterna, då varje man är en missionär, i omtanke eller i våld, och sanning ställs mot sanning i en apokalyptisk kataklysm.
"Little Johanna girl of my prairie
Help me fill this house with living words
Further up and further in
Let tem fly from our lips
Just like birds"
Mysig och avslappnad nostalgi där vad som helst fick finnas till och allt var öppet. Men ändå nostalgi, något som låter förgånget eller vemodigt iochmed låtens stil. Inte en klar bild att beskriva egentligen.. Men en stark känsla jag gillar och kan inspireras av.
"Everybody wants my attention
Everybody's got something to sell
'Cept you, yeah you
I'm in love with you"
"Everybody's got something to sell".. Wow! Det här är också helt.. personlig relation i en opersonlig värld.. äh, jag kan inte mjölka den här, så nu avslutar vi detta. Men det var coolt att höra "I'm in love with you", det blev verkligen som ett klimax i låten eftersom det kom först så sent..
"Apples in the summertime
Peaches in the fall"
Den här är bara.. Ja, den är bara
Hoon.
Alla texter av David Eugene Edwards utom "Nobody 'cept you" av Bob Dylan.
Alla låtar framförda av mina två
favoritband för idag.