Varulv [ABDitC] Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Jag är rätt säker på att vi börjar närma oss att triangulera ulvarna till Andersson, Octa och LegoIvar, så jag kommer börja analysera deras interaktioner.

Nu i R2 har vi:
#19: Octa som riktar in sig på Vimes (i mitt tycke felaktigt) och Basse (helt rätt vid tillfället, skulle gärna se vad Octa tänker nu). Samt även mot mig, vilket jag förstår för jag tyckte jag spelade dåligt i R1. Riktar alltså INGEN uppmärksamhet på varken Andersson eller LegoIvar, vilket känns märkligt.

#39: LegoIvar som går på Octa med en motivering som kan kännas skral och som kom från annat håll ursprungligen, men som ändå är en motivering att rösta på Octa.

#48: Andersson riktar sig mot Basse och LegoIvar, med större fokus på Basse. Traditionell och intetsägande motivering, som funkar men kräver väldigt lite.

#64: Octa har i några poster försökt haka sig på Vimes och när han konfronteras om att släppa det spåret får vi ett undflyende svar med Anderssons namn i. Fortfarande inget om LegoIvar.

#68: Andersson försvarar sig lite utan att egentligen säga något. Inga motivationer kring något. Extremt lågflygande post, när ert behövs en aktiv bybo som mest.

#81-83 går Octa in och börjar prata om helt andra grejer. Varför lägga energi på att skifta fokus från saker när vi har annat att diskutera? (Går stt förklara bort med att han satt på mobilen och inte var superengagerad vid de postningarna).

Överlag här så är det väldigt låg aktivitet och slött spel, vilket givetvis gynnar ulvarna.

#91: LegoIvar lägger fokus på både Octa och Andersson. Lägger röst på Octa. Här kan jag se antingen en lite nervös nybörjare som går mycket med strömmen och blir påverkad av oss som är högljudda. Men kan också se en ulv som vill låtsas tycka att ulvkompis är scum, när han i själva verket aldrig tänker lägga sin röst på Andersson.

#103: LegoIvar igen, lägger rödgrön lista som känns motiverad. Jag börjar nu se en vilja från LegoIvar att följa och hjälpa byn, något som ännu inte syns från Andersson och Octa.

#114: Motiverande post från LegoIvar som visar att han är på banan och aktivt vill hjälpa byn. Tror dock att om LegoIvar är ulv med Andersson här så är det sjukt snyggt spelat, och då kommer ulvarna kunna offra Andersson för att gröna LegoIvar en aning. Tror att LegoIvar är prime target för siaren att sia, både för sitt spel och för att säkra var eldkastaren står.

119: Octagonal går in med röst på LegoIvar, vilket antingen betyder att de börjar känna sig trängda och det är dags att offra en ulv, eller så är de inte ulvpar och någon av dem vill få bort uppmärksamheten. Väl motiverad och förankrad post i övrigt, som ger ett grönare lyster på Octas aura.

Kommer framöver behandla Andersson som 100 % ulv till rundans slut nu, det är bortom all tvivel.

Anthrox

Till skillnad från många andra läser inte jag då Andersson som särkilt röd. Visst sparsamt deltagande kanske men så har det ju sett ut tidigare matcher också så ser inte det som något rödande i sig. Inte riktigt koll på Anderssons röstmönster som Vimes nämner ovan men det kanske är rödande.
Byn förlorar på Anderssons spel just nu, ifall han är bybo. Ser du inte det som rödande?

Octagonal

Swashbuckler
Riktar alltså INGEN uppmärksamhet på varken Andersson eller LegoIvar, vilket känns märkligt.
Anledningen att jag inte skrivit något kring dessa är att de skrev väldigt lite i R1. Har ju inte deltagit särskilt mycket själv heller. Bör ju också nämnas att jag skrivit lite om alla förutom Vimes. Kommer inte ihåg att jag nämnt Sidd heller och Basse i nån post bara. För dåligt men också R1, vi kan inte förvänta oss för mycket där.

Octagonal

Swashbuckler
Byn förlorar på Anderssons spel just nu, ifall han är bybo. Ser du inte det som rödande?
Ser inte Anderssons aktivitet som varken rödande eller grönande. Går ju att säga att om Andersson skulle vara ulv borde denna sprattla mer för att rädda sig själv men så är inte heller fallet. Tidigare spel har Andersson tagit det chill och spelat coolt vilket stämmer även denna runda. Håller med om att det inte är bra för byn men håller inte med om att det är rödande.

Octagonal

Swashbuckler
Noterar att Legolvar vill ha ut mig för att jag var för brädspelig i R1 men håller Anhrox som grön. Vill du utveckla?

Octagonal

Swashbuckler
#103: LegoIvar igen, lägger rödgrön lista som känns motiverad. Jag börjar nu se en vilja från LegoIvar att följa och hjälpa byn, något som ännu inte syns från Andersson och Octa.
Nu kan du ju inte mena alvar Anthrox. Så här såg den motiverade rödgrön listan ut.
Röd till grön:
@Octagonal
@Andersson
@Basenanji
@Sidd (Har eldkastare,
@Anthrox (väldigt brädspelig i första rundan)
@Vimes
Vet inte om jag nånsin sett en så omotiverad lista. Bättre kan ni båda, varken listan eller Anthrox take på den ser bra ut för nån av er.

LegoIvar

Warrior
Nu kan du ju inte mena alvar Anthrox. Så här såg den motiverade rödgrön listan ut.

Vet inte om jag nånsin sett en så omotiverad lista. Bättre kan ni båda, varken listan eller Anthrox take på den ser bra ut för nån av er.
Om du läste mer än bara listan motiverade jag den efteråt.

Octagonal

Swashbuckler
Vi kan vara överens om att vi inte är överens i det här fallet tror jag

Anthrox

Ser inte Anderssons aktivitet som varken rödande eller grönande. Går ju att säga att om Andersson skulle vara ulv borde denna sprattla mer för att rädda sig själv men så är inte heller fallet. Tidigare spel har Andersson tagit det chill och spelat coolt vilket stämmer även denna runda. Håller med om att det inte är bra för byn men håller inte med om att det är rödande.
Om det hade varit nära rundans slut hade jag accepterat att en ulv hade sprattlat, men nu är det ändå ganska många timmar kvar som en ulv kan fortsätta lågflyga i hopp om att opinionen vänder. I nuläget så är det bara förlust för byn att Andersson undviker. En slug ulv vet att det är ulvigt att kämpa för mycket mot att få strålkastaren på sig, så att lågflyga nu och se över om inte du kan få heat istället är så jag hade gjort. Först framåt eftermiddagen/kvällen hade jag börjat få panik som ulv där.

Vad är det omotiverade i listan? Att du är rödast? I mina ögon (och säkerligen flera andras) är trion Andersson, Octa och LegoIvar interchangeable med vilka som är ulvar. Så ni tre borde hamna i de rödaste placeringarna i allas listor, inget konstigt med det. Sen spelar det nog mindre roll om du är sist eller näst sist. Basse inledde tveksamt och har sen spelat upp sig och borde således ligga i mitten någonstans. Sidd är självförklarande med varför han är i mitten, för han är omöjlig att läsa ibland. Jag och Vimes har drivit spelet under R2 på sätt som borde vara ganska tydliga bybosätt och både jag och Vimes är behjälpliga om det är något vi säger/tycker/känner som verkar oklart eller felaktigt.

Så vad i listan är det du anser vara den mest omotiverade listan du nånsin sett? (Det här är jätterödande för dig imo)

Octagonal

Swashbuckler
Att säga att jag skrivit om dessa tidigare tycker jag inte går under en motiverad röst. (Utveckla gärna, återupprepa lite) Gissningar är inte en bra motivation.
Vad har Basse lyft som är bra och grönande?
Du ser Anthrox som möjlig ulv men i övrigt är han grön?!

Octagonal

Swashbuckler
Tycker du har spelat lite fladdrigt. Du har löst pusslet bra men det behöver ju också båda lagen göra. Rasmus var ett enkelt byte att hoppa på då han spelar yvigt och gärna testar sig fram och vill ha kul. Det var med andra ord som vanligt när Rasmus ville ha en eldkastare.