Kvar i spel är alltså Vimes, X, Z och Y. Vi behöver bestämma vem av er som är vem också.Såhär tänker jag:
Denna runda: vi röstar ut X och låter plattformen bli övertagen. Z och jag laddar om i förrådet.
Nästa runda: vi röstar ut Y. Z tar tillbaka plattformen.
Sista rundan: vi röstar ut Z, jag kallar hem skytteln.
---
I det osannolika scenariot att Z är ulv är det enda han kan göra att sabotera hela klabbet genom att rösta på mig och vi får oavgjort. Annars vinner vi.
---
Invändningar?
@Anthrox , @Octagonal och @Basenanji !Vilka har laddade vapen?
Det här är ju bara nonsens, vi kan ju inte ha med spelregler som ingen känner till.Tja den här typen av diskussioner gör att jag misstänker att Vimes trots allt ÄR Android eller något.
Någon sorts "Den Tredje Fraktionen" helt enkelt.
Mig kvittar det lika om Bishop vinner spelet, bara inte ulvarna gör det.
Oj, det har hänt många gånger förr...!Det här är ju bara nonsens, vi kan ju inte ha med spelregler som ingen känner till.
Nej. Är det en ulv kvar och vi kallar ner skytteln samtidigt som vi hänger en bybi vinner ulvarna.Dock så vinner vi ju inte av att kalla ner skytteln om det finns en ulv kvar, så då är det ju bara att rösta ut någon nästa runda som gäller.
Om jag är sista ulven är ni körda, det är bara jag som kan agera denna rundan och antingen ladda sentryn så ni andra kan agera (men då hinner ni inte kalla ner skytteln) eller om jag kallar ner skytteln (och då kan ingen mer agera i spelet).@Anthrox här får du en tankenöt att knäcka:
Rent hypotetiskt säger vi att du är den sista ulven. Hur borde byn agera för att undvika förlust?
Jag tänker att om vi röstar ut Octagpnal nu, kallar ner skytteln så har vi vunnit?Dock så vinner vi ju inte av att kalla ner skytteln om det finns en ulv kvar, så då är det ju bara att rösta ut någon nästa runda som gäller.