anth
Vetefan
Efter kranks inlägg i Inga fler konvent när du är gammal och grå?
Frågar jag efter något liknande.
Vad finns det för äventyr som uppföljer följande?
- Det är knutet till ett regelsystem. Jag förväntar mig att en person som t.ex. väljer att spelleda ett PF-äventyr kan PF-reglena.
- Regelsystemet ska vara trad, inte indie (lämpligtvis välkänt trad så att många kan reglerna till det).
- Äventyret ska vara på flera sidor än en sida.
- Det är skrivet så att man inte behöver läsa igenom äventyret i förväg, det ska bara vara play as written.
- Det ska vara skrivet så att man inte behöver massor med regelböcker, all väsentlig info ska finnas i äventyret.
Finns det några äventyr som uppföljer ovanstående krav?
som bl.a. ledde till Enbladsäventyr?krank said:Jag skulle vilja se något i stil med Indierummet men för tradspel. Dropin, och så färdiga scenarier som antingen är systemlösa eller har inbyggda egna enkla regelsystem man kan sätta sig in i på en kvart. Så kan vem som helst (typ) vara SL på kort varsel, och det blir inte så att man som SL måste spendera massa tid på att lära sig äventyret (något som tydligen ändå inte alltid händer; många spelledare har sagt att de brukar få äventyren rätt kort innan de ska köras).
Frågar jag efter något liknande.
Vad finns det för äventyr som uppföljer följande?
- Det är knutet till ett regelsystem. Jag förväntar mig att en person som t.ex. väljer att spelleda ett PF-äventyr kan PF-reglena.
- Regelsystemet ska vara trad, inte indie (lämpligtvis välkänt trad så att många kan reglerna till det).
- Äventyret ska vara på flera sidor än en sida.
- Det är skrivet så att man inte behöver läsa igenom äventyret i förväg, det ska bara vara play as written.
- Det ska vara skrivet så att man inte behöver massor med regelböcker, all väsentlig info ska finnas i äventyret.
Finns det några äventyr som uppföljer ovanstående krav?