Oldtimer
Slava Ukraini!
Re: Sno bilder [OT]
Men...
1. Vi andra som gör rollspel (i icke-kommersiellt syfte) och sliter för att hitta illustrationer vi kan använda i våra alster (till exempel jag) känner ju oss lite lurade när någon snor bilder så ogenerat. Även om nätet är fyllt av stölder, hoppas man ju att det finns lite herderlighet bland svenska rollspelmakare. Man borde ju vilja bli bedömd utifrån det man skapat och inte det man snott.
2. Jag trodde att wrnu hade en strikt policy mot brott mot upphovsrätten. Så har jag i alla fall uppfattat inlägg av moderatorerna tidigare. Är det fel? Har det blivit fritt fram nu?
/Mikael
Jag trodde väl att någon skulle anklaga mig för att vara en moralpappa, men du vet ju egentligen att jag har rätt. Och jag vet att folk snor hej vilt på nätet, så jag vet att du har rätt också.Äh, sluta med att vara en sådan moralpappa.. Det här är nätet.. Folk snor hejvilt överallt..
Men...
1. Vi andra som gör rollspel (i icke-kommersiellt syfte) och sliter för att hitta illustrationer vi kan använda i våra alster (till exempel jag) känner ju oss lite lurade när någon snor bilder så ogenerat. Även om nätet är fyllt av stölder, hoppas man ju att det finns lite herderlighet bland svenska rollspelmakare. Man borde ju vilja bli bedömd utifrån det man skapat och inte det man snott.
2. Jag trodde att wrnu hade en strikt policy mot brott mot upphovsrätten. Så har jag i alla fall uppfattat inlägg av moderatorerna tidigare. Är det fel? Har det blivit fritt fram nu?
Jag kunde inte se några creds. Och vad du eller jag tycker spelar ju mindre roll, utan vad de båda parterna tycker. Så man frågar den andra parten om lov med just det argumentet, så får man reda på om de håller med. Gör de inte det, faller ju ditt argument platt.Ja, det är olagligt men om Aepigongänget har hyfset att åtminstone nämna vilka artister som de har snott utav så tycker jag gott båda parter tjänar på det i form av rykte..
/Mikael