Jag börjar tro att du inte förstår skillnaden mellan att ha en affärsmodell och att ha en affärsmodell med målet att gå med vinst. Jag utgår här från den här definitionen, som jag tycker verkar ganska rimlig. Jag vågar säga att typ alla företag som producerar rollspel i sverige (där innefattas alltså inte jag själv, jag har inget företag) har en affärsplan i den betydelsen. Och att om målet är att kunna fortsätta ge ut rollspel så är det dessutom bra affärsplaner.Mutanten;n85666 said:Jag börjar tro att ni inte förstår skillnaden mellan ett företag och en hobbyverksamhet.
Det känns som att du förutsätter att en "bra" affärsplan måste leda till vinster, vilket känns lite märkligt. SOm om vinster vore det finaste man kunde uppnå med sitt rollspelsskapande.
Vad som gör en affärsmodell "bra" är rimligen vad man vill uppnå med att ha den. Uppnår man det man vill ha den till så är affärsmodellen bevisligen bra.
Däremot kan man absolut säga att om man skulle ha målet att generera vinster nog att försörja sig på så vore affärsmodellerna svenska rollspelsmakare använder ganska dåliga. Tur att inte så många av oss verkar ha det målet. Synd att du verkar tycka att det måttet är det objektivt riktiga.