Recca;n52173 said:
Förstår inte hur du menar.
Det är populärt online att posta bilder på hur mycket man hatar feminister och feminism.
Som svar på detta hashtaggas deras bilder som "anti-feminist-circle-jerk."
Jag menar att jag inte gillar inlägget.
Jag hade hashtaggat det här inlägget med samma namn. Ett mycket klassiskt "försvar" som används i dennes inlägg är att dels dra alla kvinnor över en kam, alla feminister över en kam och framförallt använda uttryck som SJW för att beskriva folk som man inte tycker delar ens egna åsikter.
För övrigt har den här tråden spårat ut rejält.
Nicki Minaj, SD och anime?
Och på något sätt tror folk att det handlar om moralpanik och inte om objektifiering?
Sexigt är inte sexistiskt, det är en jävligt stor skillnad.
Folk kan få dregla hur mycket de vill med sina serie-tidningar, whatever gets their juices going. Men försök inte skyla det som att det handlar om någonting annat än just det. De ritade inte Spiderwoman med ovanligt särade skinkor för att Spiderman brukar sitta så. De ritade Spiderwoman så för att de tror att sex säljer, och den tron har de helt rätt i så länge vi lever i ett samhälle som objektifierar människor (även hetero-vita-män, ni behöver inte dra på er offerkoftan, jag tog med er på ett hörn).
Att ha med den skrattretande bilden på den där piraten visar ju hur långt killen missar målet. Uppenbarligen är den gjord som humor/skämt (ovanligt osmakligt sådant, javisst) och kan inte riktigt jämföras med karaktärer vanligen framställs.
Att dessutom använda sig av så breda generaliseringar som "feministerna säger detta" eller "de tycker så" är också ovanligt oinsatt.
Surprise surprise!
Det finns ingen överstatligt feministisk instituion som säger vad feministerna tycker och tänker. Det finns ingen Påve som skriver bullor åt feminister, det finns ingen Iman som lägger ut Fatwas och det finns ingen Generalsekreterare som lägger fram delmål för nästa kvartal.
Att säga "feminister tycker så" är ungefär lika missriktat som att säga "Kvinnor är så" eller "Asiater är så". Det är en extremt bred grupp som finns inom många olika färger. Av alla partier som var stora nog att komma in i Riksdagen i årens val så var alla partierna utom två (M och SD) ledda av en parti-ledare som uttalade sig själv som feminist.
Summa summarum: OPs åsikt var dum igår, är dum idag och kommer att vara dum imorgon. (Klargöra, inte Obak, personen som hade den där bloggen eller vad det nu var).