Nekromanti Al Qa'ida i Borderline G.A.T.E

entomophobiac

Low Prep High Play
Sliter vidare med G.A.T.E. Vet inte varför - men det är faktiskt rätt givande att arbeta med. Som ett exempel kan ni ju ta min enorma förvåning över följande statistik på Al Qa'ida som också ger er en blick över hur terrorgrupperna kommer detaljeras i spelet. (Det behövs inte mer detaljer, enligt mig, utom möjligen lite mer historik etc. Det får heller inte plats eftersom det för tillfället är 53 olika terrorgrupper.)

Hur som helst ramlade jag nästan av stolen när min uträkning var klar utifrån mitt undersökningsmaterial: 4133 dödade på nio år!

Det är verkligen fruktansvärt, men samtidigt försöker jag låta bli att ta ställning åt endera håll för USA har minsann gjort en del dumma saker de också. G.A.T.E ska INTE bli ett USA-dödar-bin-Laden spel; det har varit bestämt sedan början...

Fast hur andra använder spelet kan ju inte vi bestämma :gremwink:

Al-Qa'ida (the Base)
Maktab al-Khidamat
"International Islamic Front for Jihad Against the Jews and Crusaders."

Al-Qa'ida is a global fund-raiser and inspirer of militant Islamic activity. Based in the Afghan war against Soviet, the network has many cells worldwide and utilizes advanced technology, funding and expertise to execute their attacks.

Country Afghanistan
Attacks 15 since 1994
Primary Tactics Bombing, car-bombing, suicide-bombing and hijacking
Caused injury 4133 killed, 5822 wounded
Latest activity Nov 28, 2002

En gratis-version:

Länken går inte att trycka på! Kopiera den och klistra in den i adress-fältet.

http://www16.brinkster.com/darkspire/borderline/Testplay.pdf

Tyvärr är inte den nya hemsidan färdig ännu, men när den kommer så släpps också lite nytt material. Ett introduktionsscenario, speltestade regler etc. För den som bryr sig...

entomophobiac

Low Prep High Play
Det här förstår jag inte...

Det är inte första gången någon säger detta, men för mig fungerar det utmärkt?

Och nej - jag gör inte klassikern att öppna PDF dokumentet från min egen hårddisk i tron att den är upplagd :gremwink:

Prova imorgon... eller senare... eller... eller. Det ska fungera!

Morgoth

Swashbuckler
För mig funkar det...

...och spelet ser väl rätt snyggt ut. Hur länge har du jobbat på det?

Är det verkligen bra med rollpersonsgenerering rakt upp i ansiktet på första sidan? Vore det inte bra med, säg, en introtext att bekanta sig med? Vad handlar spelet om? Är det kort och gott ett militärt/antiterrorist-actionspel? Varför heter det Borderline G.A.T.E?

/Mogge, har bara skummat igenom

entomophobiac

Low Prep High Play
Re: För mig funkar det...

G.A.T.E = Global Anti-Terror Efforts

Borderline? Tja, tyckte det lät coolt :gremwink:

Framförallt beror det på att grundspelet egentligen är ett generellt krigsspel, och krig handlar ofta om gränslinjer. Så Borderline är egentligen själva "grundreglerna", medans G.A.T.E är en applikation av dem.

Vi har jobbat med det ett tag, och hunnit samla på oss en del människor. Bland annat ett par militärer som ska korrekturläsa och granska "exaktheten" i materialet.

Sen att upplägget är som det är beror nog mest på att vi ville få färdigt ett testspelsdokument så fort som möjligt. Att det blev lite trist är ju faktiskt mycket korrekt. Det finns inte ens en tydlig kapitelindelning...

Och, jo, framförallt miltiär anti-terrorism och action. Men vi försöker hålla det på en "realistisk" nivå vad gäller skador och annat så det är verkligen inte något skjut-och-håll-i-hatten spel heller. Dessutom har folk diskuterat om det skulle vara möjligt att spela terrorist också. Självklart dyker ett par morala frågor upp, men varför inte?