entomophobiac
Low Prep High Play
Sliter vidare med G.A.T.E. Vet inte varför - men det är faktiskt rätt givande att arbeta med. Som ett exempel kan ni ju ta min enorma förvåning över följande statistik på Al Qa'ida som också ger er en blick över hur terrorgrupperna kommer detaljeras i spelet. (Det behövs inte mer detaljer, enligt mig, utom möjligen lite mer historik etc. Det får heller inte plats eftersom det för tillfället är 53 olika terrorgrupper.)
Hur som helst ramlade jag nästan av stolen när min uträkning var klar utifrån mitt undersökningsmaterial: 4133 dödade på nio år!
Det är verkligen fruktansvärt, men samtidigt försöker jag låta bli att ta ställning åt endera håll för USA har minsann gjort en del dumma saker de också. G.A.T.E ska INTE bli ett USA-dödar-bin-Laden spel; det har varit bestämt sedan början...
Fast hur andra använder spelet kan ju inte vi bestämma
Al-Qa'ida (the Base)
Maktab al-Khidamat
"International Islamic Front for Jihad Against the Jews and Crusaders."
Al-Qa'ida is a global fund-raiser and inspirer of militant Islamic activity. Based in the Afghan war against Soviet, the network has many cells worldwide and utilizes advanced technology, funding and expertise to execute their attacks.
Country Afghanistan
Attacks 15 since 1994
Primary Tactics Bombing, car-bombing, suicide-bombing and hijacking
Caused injury 4133 killed, 5822 wounded
Latest activity Nov 28, 2002
En gratis-version:
Länken går inte att trycka på! Kopiera den och klistra in den i adress-fältet.
http://www16.brinkster.com/darkspire/borderline/Testplay.pdf
Tyvärr är inte den nya hemsidan färdig ännu, men när den kommer så släpps också lite nytt material. Ett introduktionsscenario, speltestade regler etc. För den som bryr sig...
Hur som helst ramlade jag nästan av stolen när min uträkning var klar utifrån mitt undersökningsmaterial: 4133 dödade på nio år!
Det är verkligen fruktansvärt, men samtidigt försöker jag låta bli att ta ställning åt endera håll för USA har minsann gjort en del dumma saker de också. G.A.T.E ska INTE bli ett USA-dödar-bin-Laden spel; det har varit bestämt sedan början...
Fast hur andra använder spelet kan ju inte vi bestämma
Al-Qa'ida (the Base)
Maktab al-Khidamat
"International Islamic Front for Jihad Against the Jews and Crusaders."
Al-Qa'ida is a global fund-raiser and inspirer of militant Islamic activity. Based in the Afghan war against Soviet, the network has many cells worldwide and utilizes advanced technology, funding and expertise to execute their attacks.
Country Afghanistan
Attacks 15 since 1994
Primary Tactics Bombing, car-bombing, suicide-bombing and hijacking
Caused injury 4133 killed, 5822 wounded
Latest activity Nov 28, 2002
En gratis-version:
Länken går inte att trycka på! Kopiera den och klistra in den i adress-fältet.
http://www16.brinkster.com/darkspire/borderline/Testplay.pdf
Tyvärr är inte den nya hemsidan färdig ännu, men när den kommer så släpps också lite nytt material. Ett introduktionsscenario, speltestade regler etc. För den som bryr sig...