JANP87
Veteran
Hej.
Jag har gjort ett rollspel som utspelar sig i en pre-steampunk tid.
För att lättare kunna relatera till världen har jag beskrivit den som några decennier före den industriella revolutionen.
Spelarna, lika väl som jag, gillar världen, systemet, intrigerna och allt vad som kan erbjudas i vårat rollspel.
Pga olika personliga anledningar har vi knappt spelat något, tills nu. Nu börjar vi komma ikapp igen.
Nu till mitt problem.
Föregående spelkväll blev en rakt av improvisations kväll ifrån mig som spelledare.
Men jag vet inte riktigt nu vart jag ska leda dom eller vad jag ska få dom att göra.
Än så länge har dom hittat en skadad drakunge och en okänd nyckel som jag har tänkt ska ha en magisk effekt att kunna låsa upp
alla världens lås och även så en dörr i ett hemligt rum som nyckelbäraren har återkommande drömmar om.
Är det någon som har något förslag vad jag kan utsätta spelarna för olika äventyr?
Jag har gjort ett rollspel som utspelar sig i en pre-steampunk tid.
För att lättare kunna relatera till världen har jag beskrivit den som några decennier före den industriella revolutionen.
Spelarna, lika väl som jag, gillar världen, systemet, intrigerna och allt vad som kan erbjudas i vårat rollspel.
Pga olika personliga anledningar har vi knappt spelat något, tills nu. Nu börjar vi komma ikapp igen.
Nu till mitt problem.
Föregående spelkväll blev en rakt av improvisations kväll ifrån mig som spelledare.
Men jag vet inte riktigt nu vart jag ska leda dom eller vad jag ska få dom att göra.
Än så länge har dom hittat en skadad drakunge och en okänd nyckel som jag har tänkt ska ha en magisk effekt att kunna låsa upp
alla världens lås och även så en dörr i ett hemligt rum som nyckelbäraren har återkommande drömmar om.
Är det någon som har något förslag vad jag kan utsätta spelarna för olika äventyr?