Telephalsion
Swordsman
Jag sitter och skriver ett äventyr just nu, och har tänkt mig att en pyramid ska husera ett enormt laboratoriekomplex. Jag räknade på laboratorietabellen i M&M och fick fram att om man skulle gröpa ut cheops pyramid och fylla basytan med laboratorieyta skulle man få -14/-15 till sitt obT6 slag mot alkemi. Om man sedan fyllda upp på våningarna ovanför, ja, med tanke på att ytan måste dubbleras för varje -1obT6 så skulle man kanske sluta på -16obT6 mot alkemi.
Dock känns det lite konstigt. Borde man inte få antingen en maximal nivå för hur stort ett laboratorie kan bli utan att det blir otympligt stort.
Eller mer förenkling då den enorma ytan gör att man kan hålla processer isolerade och därmer minska risken för kaos och förödelse vid misstag.
Kanske tar dessa två ut varandra?
Iallafall, med ett sådant laboratorie kan man installera 20:e magnitudens komponenter på 5T6.
Spontana tankar?
Dock känns det lite konstigt. Borde man inte få antingen en maximal nivå för hur stort ett laboratorie kan bli utan att det blir otympligt stort.
Eller mer förenkling då den enorma ytan gör att man kan hålla processer isolerade och därmer minska risken för kaos och förödelse vid misstag.
Kanske tar dessa två ut varandra?
Iallafall, med ett sådant laboratorie kan man installera 20:e magnitudens komponenter på 5T6.
Spontana tankar?