Re: absint...
Med risk för att låta anti:
Absint som säljs på systemet idag innehåller ine bolmört, vilket den du kan få på väl valda platser i europa gör.
Det är den som inte bara gör dig sanslöst berusad, då får lite hjälp på vägen med en viss halluciogen (stavningen skiter jag i. du fattar
) effekt.
Det här är aldrig bra för dig och din kropp...
Dessutom innehåller den ofta mellan 70-80% alkohol, vilket du inte heller är van att dricka. den svenska idag inehåller runt 60 tror jag...
Hinkar du mycket 80%-igt dagligen spelar det nog ingen roll om det är absinth eller stroh rom. du tar skada i vilket fall som helst...
Påpekas bör dock att det är olagligt att medföra absinth till sverige. Det är klassat som grovt narkotikabrott och alltså inget jag rekomenderar. Det är också det som är anledningen till varför det är så svårt att få tag på idag.
En annan anledning kan vara att det inte är många som orkar hålla på.
Sen har jag lite tips rörande den svenska absinten:
Använd den inte istället för vodka när du gör white russians.
Absint passar otroligt dåligt med fanta.
Se för fan till så att glaset tål höga temperaturer innan du råkar sätta eld på hela glaset och dessutom få det att spricka. Även om den brinnande vätskan som rinner överallt på din diskbänk må se fin ut är det inte särskilt kul.
Särskilt inte med vad du betalat för flaskan.
Jag tar mig friheten att stava absint både med och utan h. Stör du dig så är det ju inte mitt problem
chrull