OK, det här brukar kunna vara känsligt (folk tenderar ibland att vara väldigt personligt investerande i sin alkoholkonsumtion) så jag vill verkligen understryka hur mycket det jag skriver nedan bara är min subjektiva upplevelse och hur jag föredrar det, och vad jag tycker om alkohol i allmänhet. Det är inte tänkt som ett angrepp på hur just du som läser lever ditt liv eller så.
Jag är helnykterist sedan ett gäng år tillbaka, och tycker att det är obehagligt att vara i närheten av berusade personer.
Jag tycker rent generellt illa om berusning som grej överhuvudtaget, eftersom jag rent generellt värderar förmåga till långsiktigt tänkande etc högt.
För att inte tala om de samhälleliga skadeverkningarna, som jag har svårt att se hur de kan vara värda att stå ut med bara för att man ska få förgifta sig på ett "roligt sätt" någon gång ibland.
Jag är med andra ord en sån där jobbig nykterist som helst skulle vilja få bort all fyllekultur, all berusningskultur överlag. Även om jag inser att det aldrig kommer att gå. Och jag vill understryka att jag inte dömer enskilda personer för deras alkoholvanor här; jag är emot strukturerna och kulturen, inte individerna.
Jag kommer att förutsätta att spelbord jag sätter mig vid är helnyktra, om ingen säger något annat. Och dricks det mer än någon enstaka bärs kommer jag nog att bli ganska ointresserad av att delta vidare. Eftersom jag som sagt inte tycker att det är speciellt roligt att umgås med människor som påverkats av alkohol.