Re: Vad är då bråk!
Vad är det då för fel med att folk blir upprörda och varför blir de upprörda.
Forumen skall inte leda till att någon blir upprörd. Däri ligger felet. Om man använder forumen för att reta upp andra så tycker jag att man har förbrukat rätten att använda det.
Du menar allså att man skall vara ytterst försiktig med det man skriver för att inte trampa någon som helst på tårna (puttinutte). Till slut så kan man ju inte skriva något utan att hålla med om alla tar illa upp så fort som man uttrycker sin åsikt.
Läser du vad jag skriver? Det
har fungerat utmärkt tidigare, utan att det blir så som du skriver att det kommer bli.
Att krydda den med fina ord är endast som så många andra på detta forum tävla i Arrogans där man ständigt påpekar mellan raderna : "Jag vet mer än dig"/"Du har fel och jag har rätt". Då är det bättra att säga rätt ut vad man tycker.
Vem ger sig in i en diskussion med vetskapen att dennes åsikter är fel? Inte särskilt många. Man behöver inte "krydda med fina ord", det räcker med att ta bort den provocerande "touchen" på inlägget. Du kan fortfarande säga precis det du vill ha sagt (såtillvida du inte skriver för att göra någon upprörd, och är detta fallet så har du förbrukat din rättighet att använda forumet).
Man kan inte alltid tänka på att folk skall ta illa upp så fort man skriver något, och provokationer kan alltid ge något (tro det eller ej).
Det kan man inte göra därför att...? Världen skulle vara en betydligt trevligare plats om så skedde? Jag föreslår att du tänker efter om någon faktiskt kan ta illa upp (vilket en saklig kritik om en regel inte är ett exempel på) av ett inlägg innan du publicerar det.
Provokation må alltid ge något. Nio gånger av tio leder det till ilska hos den som provoceras. Sådant vill vi inte veta av, sluta med sådant omedelbart.
Att stå för vad man tycker är civilkurage och att bara försöka finputsa sättet man säger sina åsikter är hyckleri.
De flesta skulle använda termen retorik istället för hyckleri. Jag kanske är naiv, men jag tror faktiskt att alla som använder forumen står för sina åsikter, så jag vet inte riktigt vart du vill komma med det.
Sedan så tycker jag att många på detta forum är extremt känsliga och blir väldigt upprörda bara för att man har helt olika åsikter.
Nu tror jag iofs inte att de enbart blivit upprörda på grund av att era åsikter går isär. Återigen så hänvisar jag till alla inlägg som skrivits om ditt uppförande på forumen.
Nu tycker jag också att det är nog, detta är kanske den största OT-härvan i forumens historia. Vill du fortsätta detta föreslår jag att du mailar mig på
bjorn@rollspel.nu
/Azagthoth