Nekromanti Alla var vi nybörjare...

Rising

Vila i frid
Flowers and Fantasy...

"Det där spelet verkade ju seriöst riktigt häftigt! Vad har det blivit av det? Är det det som nu är CCC eller?"

Det hände inte så mycket med det. Men när jag började provspela det friform med mina polare så drömde jag CCC-drömmen och tja, femtiotalets ungdomskultur kändes kanske hetare och hade högre konflikpotential än flower-power-eran, för jag tröttnade ganska snabbt på FnF och tyckte CCC var värt att jobba vidare på. Dnalor hade många balla idéer som jag aldrig skulle ha tänkt ut själv, så det kändes skönare att agera som hans bollplank än att bära spelet själv.

Jag skulle dock behöva en spark i arslet så jag kunde få färdigt några nya bilder någon gång...

/Riz

Azagthoth

Myrmidon
Jodå, nybörjare var jag också i början. Fast jag hade ganska god kontroll när forumet lanserades för användarna, då hade jag trots allt haft drygt tre månader på mig att träna...

Mina första inlägg skrevs i Redaktionsforumet (det dolda), så det kan majoriteten inte se. Detta är mitt första inlägg i offentliga forum.

Nej, jag skriver inte signaturen två gånger, förr skrev jag den för hand. Sedan hittade jag signaturfunktionen och då adderas det ytterligare en signatur. Som bevis anser jag att mitt andra inlägg i samma tråd är, som är sju månader senare. Man blir av med en sådan ovana på sju månader...

Balderk

Swashbuckler
Som bevis anser jag att mitt andra inlägg i samma tråd är, som är sju månader senare. Man blir av med en sådan ovana på sju månader..
Fast i ditt andra inlägg i tråden så har du ju också två signaturer... :gremsmile:

/Balderk, ler

Tycker nog att det är en minst sagt varierad kvalitét på ens inlägg här - ibland så blir det helt enkelt inte bra.......
Men det första inlägget var nog hyfsat, tror att det hade något med Västmark att göra... Det var t.om. nog så att det var VästmarksKrille som lockade mig hit då jag hittade hans sida en dag när jag var ute och surfade....

Balderk

Swashbuckler
Irrelevant.... [OT]

Okej, sorry för OT't men jag måste bara fråga, är det bara jag eller har du en smiley ( :gremwink: ) under din blå profil mätare? Och om det inte är mitt internet som spelar mig ett spratt, vad gör den där och hur kom den dit? :gremsmile:

Länk till inlägget (nu använde jag inläggsfunktionen också istället för url, Gardener :gremwink: )

/Balderk, förbluffad

Ändring: La till länk, ändrade särskrivning

Balderk

Swashbuckler
Re: Irrelevant.... [OT]

det är hans avatar jue.
Ahhh! Vad dum jag är! Varför tänkte jag inte på det tro? Inte så vanligt med smiley-avatarer bara... :gremfrown:
Jaja, häftigt var det i alla fall! :gremsmile:

/Balderk, känner sig verkligen dum

Balderk

Swashbuckler
Ja, det är ju precis det som är beviset!
Jaaa, nu hänger jag med. Sorry. Trodde du efter 7 månader hittat signatur-funktionen och lagt av med dubbla signaurer, eller att det var det du menade iaf... My mistake.

/Balderk, som har klantat sig ovanligt mycket i den här tråden :gremsmile:

w176

Förlorad dotter
Problemet är väl inte att alla är nybörjare i början utan att en del forum börjar bli extremt nybörjar dominerade. Möjliga lösningar på det problemet är att antingen uppgrdera de nubörjare vi har nu och få dem att stanna kvar så att vi blir fler att tillrättavisa nybörjarna samt att andelen noobs minskar eller att forumet slutar ta in nya användare eller färre nya användare eller både och.

Okej då, bara för att ni inte ska börja tjata eller leta upp det själva då kommer mitt första inlägg.

/Elin har ett par nomineringar klara inför wrnu-riksdagen.

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag kan göra det gratis...

...men ärligt talat vore det lite humbug, för jag har inte varit den flitigaste på CCC-fronten jag heller.

Netfeed

Swashbuckler
mitt första inlägg började med en utsvävnign om SW som Krille givetvis skulle förstöra... tsk tsk

nå väl nu så ligger mitt mål på att ta mig upp först till 2000 poster innan Balderk samt att få mest poster på Kulturforumet(undra hur jag ligger till nu, krille leder säkert... den jäveln :gremsmile:)

//Netfeed, som överväger att starta en fanklubb antingen till Trobergs eller Krilles ära

Re: Helt rätt

Var lite avis på alla andras Avatarer så.... Jag tog och fixade det enklaste möjliga...
Och eftersom inläggen långt ifrån alltid är seriösa så...kan en sån smiley hjälpa till lite grann i alla fall...

Balderk

Swashbuckler
nå väl nu så ligger mitt mål på att ta mig upp först till 2000 poster innan Balderk samt att få mest poster på Kulturforumet(undra hur jag ligger till nu, krille leder säkert... den jäveln
Haha! Fan heller att du kommer att göra det! I dare ya! Mest på kulturforumet borde du ligga rätt så bra till på iaf, men jag ligger nog inte så pjåkigt till jag heller... Man kanske skulle satsa lite mer på att skriva där igen :gremwink:

/Balderk

Gardener

Champion
Weeee! [aNT]

Länk till inlägget (nu använde jag inläggsfunktionen också istället för url, Gardener )
Vad iaf lite glad jag skulle bli om fler gjorde det. =]

Synd bara att den inte funkade för övrigt... Använde du den på rätt sätt?

Gardener

Champion
Re: Helt rätt

Fast vad har du för rätt att sno den bilden egentligen? Jag är ganska säker på att den är copyright-skyddad.

=]

Morgoth

Swashbuckler
Äh, vafan, nån måste göra skitjobbet...

Kom igen nu Rising, din lata fispotta! Börja bygga bilder annars så ska jag personligen kastrera dig med en slö skridsko!

...