<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>
Allmäktig SL är när en person alltid är SL.
<hr></blockquote>
Jaha! Med "Allsmäktig SL" brukar man väl oftast mena "SL med totalt kontroll", men nu förstår jag.
De har ju sina för- och nackdelar att vara Permanent SL, som jag skulle vilja kalla det. En av fördelarna är att en spelare som tidigare varit SL inte kan saker denne inte bör kunna, som exempelvis värdena på olika monster. En annan är väl att man bli väldigt erfaren om man jämt spelleder.
Nackdelar... beror på lite. Trivs man som SL, men inte som spelare så finns nog ingen nackdel. Om man trivs som båda två så vet man ju, som redan nämnt, saker man inte bör veta, fast man kan ju rollspela som så att man inte vet det.
Mitt tips är att inte ha Permanent SL, utan göra som man vill, skifta då man blir less och så vidare. Men då bör man vara inställd på att inte använda de kunskaper man får som SL när man är spelare. Föresten så kan det vara bra att veta hur det är som spelare när man spelleder, för då vet man vad spelarna vill ha, plus att man kan lära sej saker av de andra spelledarna som kan förbättra ens eget spelledande.