Obligatorisk länk:
https://theangrygm.com/take-the-suck-out-of-inspiration/
För att bespara er ordbajseriet kommer jag direkt till poängen - här är sammanfattningen i form av ett färdigt förslag (översatt från min
ursprungliga post):
Inspiration
Antingen har du Inspiration eller har du det inte (använd gärna en markör för att påminna dig). Du börjar varje spelning med Inspiration. När du använt din Inspiration kan du välja att åter skaffa Inspiration. Även om du inte gör det återfår du din Inspiration i början på nästa spelning.
Att använda Inspiration
När du har Inspiration kan du välja att använda den när det är din tur. Motivera och beskriv din handling med hjälp av en av dina
Traits,
Bonds,
Ideals eller
Flaws.
Förutsatt att din spelledare tycker detta är rimligt får du en +5 bonus på ett valfritt tärningsslag. Bonusen stackar med alla andra modifikationer. Du måste välja att använda Inspiration innan du slår tärningen. Du får dessutom flytta upp till 20 feet (fyra rutor) före eller efter du slår slaget. Denna förflyttning är gratis och orsakar inte
Attacks of Opportunity.
Att återfå Inspiration
Du börjar varje spelning med Inspiration.
Vill du åter skaffa Inspiration efter du använt den under en spelning, behöver din karaktär ge efter för en av sina
Flaws. Du kan göra detta på ett av två sätt:
* Du tillåter din
Flaw distrahera dig när du är på väg utföra en viktig handling, genom att ge dig själv
disadvantage på ett T20 slag som annars inte skulle haft
disadvantage
* Du tillåter din
Flaw kontrollera dig genom att ta en impulsiv och farlig handling du annars inte skulle tagit
Motivera och beskriv din handling eller distraktion med hjälp av en av dina
Flaws. Förutsatt att din spelledare tycker detta är rimligt återfår du din Inspiration att användas från och med din nästa tur.