Det är svårt.. Läs alv modulen och börja spela eon 2 vettja.Är det förmätet att fråga om ni vill förklara de olika stammarna så kan även en icke-eon spelare tänka till om saken...
Håller med dig om det där. Men gällande just beskrivingarna av alver och dvärgar i de utgivna modulerna så tror jag att det är fråga om en grov generalisering. Krille hade nog inte som avsikt att alla Thism ska vara krigare och att alla Sanari ska vara magiker. Det är en sådan generalisering som att säga att alla judar är diamantslipare och att alla kurder är pizzabagare. Bara för att det finn många inom dessa folkslag som jobbar med en sak betyder ju det absolut inte att alla gör det. I mitt Mundana så finn det tex massor av Thism som aldrig skulle få för sig att bli krigare. Det finns också många (inte majoriteten kanske) Learam som är snobbigare än den snobbigaset conrier.Alvernas stammar har det lilla problemet att dom faller in i kategorier. Dom olika stammarna blir som någon slags stereotyper och klyschor, vilket jag inte är så förtjust i.
Klart det finns! Alver är ju i unga år inte mindre kåta än vad människor är.Då finns det inga porralver i Eon?
Ok låter som en fin alv kultur du skapat! Har du spelat Eon? Du borde testa det. Ett mycket fint spel med många kvalitetersjälvpåhittat...DragonQuestregler...men jag har haft fri hand att "tolka" alvernas kultur...