Nekromanti Alver.. Vad tycker ni?

Fahnen

Swordsman
Re: porralver...

De har typ sex för att "lindra förbannelsen" men till skillnad från yngre alver så har de antagligen en livskamrat...
Jag har för mig att det är så här..

Midar är osäker

Greymourn

Swordsman
Kiriya är även...

... den betydligt intressantare "jag-har-rökt-för-mycket-gräs-levt-för-länge-sett-för-mycket" alven... Å det e riktigt kul att spela... Skulle ha velat ha fler droger i Eon II boken, känns som att Tirakerna borde använda sådant friskt... Iofs kan man ju i princip använda N2´s droger o ändra lite namn, men visa av dem känns lite tveksamma...

Magnus L

Hero
Diggar kiriya jag med..

Ja..

Kiriya är en skitbra ras om vill praktisera stereotyp-brott vilket är ett rollspels höjdpunkter...jag menar, även kirya har superdödliga elitkrigare..

-BoNe-

Warrior
Re: Diggar kiriya jag med..

Alverna i Eon är bra gjorda. Kiriya o leram kan ja tänka mig porrar väldigt mycke.. "Damn treehugging hipphies"..
hehe..

Rosen

Myrmidon

Då finns det inga porralver i Eon?

Låter som en idé till en ny ras...

Porralvernas kvinnor är sköna att skåda, mer finlemmade än människors kvinnor, med rena anletsdrag, slät hy och stora meloner. Deras män har också mer feminina drag än mänskliga män, och ser rent ut sagt fjolliga ut. Därför söker sig porralvkvinnor ofta till människornas städer på jakt efter riktiga karlar. Det uppstår ofta hätsk konkurrens mellan porralv- och människokvinnor om de senares män. Porralviska kvinnor brukar därför ofta bära mycket lätt klädsel, och låter sig gärna avbildas utan den i akrobatiska ställningar. Många stadslevande porralvkvinnor sätter upp torgstånd där de säljer ekivoka målningar och kolteckningar av sig själva för en billig penning.

...eller nåt sånt.

--
Åke

-BoNe-

Warrior
Re: Diggar kiriya jag med..

Så en välgjord alv är en porrig alv? Vilket rollspel spelar du?
Playelf?? Hehe.. Skämt åt sido..

Eon alver är bra gjorda.. Om dom är sexuelt aktiva struntar ja i men det visar att alver också har sina lustar och inte är så konservativa skenheliga lotr alver...

-BoNe-

Warrior

Porralvernas kvinnor är sköna att skåda, mer finlemmade än människors kvinnor, med rena anletsdrag, slät hy och stora meloner. Deras män har också mer feminina drag än mänskliga män, och ser rent ut sagt fjolliga ut. Därför söker sig porralvkvinnor ofta till människornas städer på jakt efter riktiga karlar. Det uppstår ofta hätsk konkurrens mellan porralv- och människokvinnor om de senares män. Porralviska kvinnor brukar därför ofta bära mycket lätt klädsel, och låter sig gärna avbildas utan den i akrobatiska ställningar. Många stadslevande porralvkvinnor sätter upp torgstånd där de säljer ekivoka målningar och kolteckningar av sig själva för en billig penning.
Grattis. Det där va de dummaste jag har hört på länge.. Du förtjänar att få 5 kronor..

rax

Swordsman
Re: porralver... (OT)

Sen får vi inte glömma de porralviska kvinnornas urgammla duelltradition: gyttjebrottning! :gremgrin:

/Rax, vars alver är tuffare än alla andras alver :gremcool:

Greymourn

Swordsman

Men face it... Det e faktiskt inte så långt från den typiska rollspels alven... Eller iaf. vad den här paranoida f*n tror om majoriteten av alla rollspelares syn på alver...

Fahnen

Swordsman

Grattis. Det där va de dummaste jag har hört på länge.. Du förtjänar att få 5 kronor

Grattis! Det ovanstånede är ännu dummare, låt folk göra vilka raser de vill oavsett om det är porralver eller en mer seriös ras.

Midar tycker att man får göra egna raser.

Kimon

Swordsman
Midar, -Bone- och Greymourn...

Ho-hum.........

Hur är det möjligt att missa ironin i Rosens inlägg?

Och Greymourn...
Sluta använd uttryck som "paranoida f*n" här på forumet.
Det skapar så dålig stämning.

-BoNe-

Warrior
Re: Midar, -Bone- och Greymourn...

Meeeeeeeeeeen.. Klart att man fattar vad han skrev men det är kul att skämta runt lite..

Vill du också ha en femma??

Vindhand

Myrmidon
vadå "ny"?

Så där är väl alla alver? :gremsmirk:

/Vindhand - som har råkat ut för rollpersoner med karaktärsbeskrivning totalt lika med: "Fjollalv"

Kimon

Swordsman
-Bone-

Meeeeeeeeeeen.. Klart att man fattar vad han skrev men det är kul att skämta runt lite..

Visst.... säkert... säger du nu ja.... i "eftertänksamhetens kranka blekhet".... :gremgrin:

Greymourn

Swordsman
What?!?

Vad i h-vete menar du...
Mitt första inlägg är ett svar till Bones ...dummaste jag hört.
Inte Rosens...

Om du störs av utycket paranoid f*n, där jag för den delen kallar mig själv för det tycker jag allvarligt synd om dig...

I vanlig ordning är det inte vad som sägs, utan vem som säger det som räknas...

Duddmannen

Hero
Perfa!

Jag har letat som en galning efter en ny ras till Eon. Och så dyker denna upp som på beställning. Helt underbart.

Säg, skulle man kunna få lite speldata till denna alvras och kanske lite tips på yrkesval och färdigheter?

Tacksam för snabbt svar,

Duddmannen :gremgrin:

PS
Tar gärna emot tips på personlighetsdrag också!
DS

-BoNe-

Warrior
Re: Perfa!

Bartender a la Cayote ugly. Hora..
Dansare..

Sluta bråka annars får alla fem kronor..