Nekromanti Alver.. Vad tycker ni?

Kimon

Swordsman
Re: What?!?

Om du störs av utycket paranoid f*n, där jag för den delen kallar mig själv för det tycker jag allvarligt synd om dig...

Well... kontexten kan tolkas som att du talar om Rosen. Men du får naturligtvis kalla dig för vad du vill. Jag feltolkade uppenbarligen och ber härmed om ursäkt för det.

I vanlig ordning är det inte vad som sägs, utan vem som säger det som räknas...

I vanlig ordning så ockuperas forumet av en samling sykofanter som vid minsta kritik eller ifrågasättande av innehållet i deras inlägg genast brister ut i klagoskri, självömkan och gnäll.

Rosen

Myrmidon
Re: What?!?

I vanlig ordning är det inte vad som sägs, utan vem som säger det som räknas...

Givet - om någon som anger Khelataar som sitt favoritrollspel skulle kalla mig "paranoid f*n" skulle jag nog anse att han är rätt observant. (-:

--
Åke

Fahnen

Swordsman
Re: Midar, -Bone- och Greymourn...

Jo faktiskt..... jag kan inte läsa ironi........ jag är inte tolv år så jag föstår inte ironi... :gremwink:

Midar hr varit i Skogen. Ush.

Greymourn

Swordsman
Sorry...

Läste om mitt inlägg å förstår precis vad du menar.. När Greymourn pratar om "den här" menar han sig själv... Lite mycket perspektivhop i mina inlägg... flåt...
Å som sagt var, jag e paranoid, alla e ute efter mig...
Skorpion som jag e...

[Återstår att se om jag förstår lägga till fil...]

Greymourn

Swordsman
[Återstår att se om jag förstår lägga till fil...]

Nej det gör jag inte... Mao får ni helt enkelt klicka på Bifogad i toppen på föregående inlägg... Döda mig inte nu...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Apropå paranoid [OT]

Ändrade du verkligen profilen igår eller missade jag helt enkelt namnet när jag kollade? :gremconfused:

Har funderat över det hela dagen. "Ändrade han verkligen profilen bara för att jäklas eller måste jag gå till optikern igen...?" :gremgrin:

Rosen

Myrmidon
Re: Jag har inte långt till Jakan...

you lost me... somewhere back along the line...

Ok, den var lite långsökt. Du skriver ju "Skulle väl vara Khelataar då..." under 'Favoritrollspel' i profilen. Så om du hade kallat mig en paranoid f*n (vilket jag inte antog) skulle jag funnit det troligt att du hängt med på online-diskussioner om det spelet - för där är jag en paranoid f*n. Fråga Nightowl. (-:

--
Åke

Greymourn

Swordsman
Re: Jag har inte långt till Jakan...

Jorå... Jag brukar leta runt bland Khelataar trådar, så jag vet vad du menar.Tyvärr finns det inte så mycket vattigt kring spelet, det e ju mest "Vad-e-Khelataar-för-nåt-har-jag-aldrig-hört-talas-om"...

Instämmer med Koboldjägaren/ClaesFredrik om att ett Khelataar forum borde finnas... Har visserligen inget vettigt att säga, men man hoppas ju på att nån annan har det...

Kimon

Swordsman
Haha... Kimon - Plutte: 1-0[OT]

Men självklart ändrade jag profilen och framställde det hela i mitt svar som om namnet alltid stått där...

:gremgrin: :gremgrin: :gremgrin:

Ymir

Liten kantbaron
Re: Nog nu!

Den här tråden är proppfull av meningslöst svammel, korta, intetsägande inlägg och direkt skitsnack. Lägg av, ni som känner er berörda, och försök skriva något konstruktivt istället.

Tackar på förhand.

- Ymir, admin.

Så tycker jag

Vilken stamm är hetast tycker ni??
Har ingen direkt favorit utan gillar några av de olika stammarna fast av olika anledningar.
Sanari - gillar jag för deras konspiratoriska sida som är alldeles utmärkt att använda sig av som spelledare för att sätta käppar i hjulen för spelarna. Dessutom är de en uppfriskande frisk fläkt ifrån töntgoda alver utan att bli darkelves eler något liknande.
Henéa - gillar jag då deras tragiska förflutna bringar inte bara djup utan även mening åt dessa råa jägare. Paralellen till serien "Wolfriders" är uppenbar men gör mig inget - jag är ett stort fan av den.
Thism - känns på något vis som "klassiska" alver och erbjuder därför möjligheten för den som vill spela en sådan.
Kirya - Känns också som en klassisk form av alv vilket också faller mig helt i smaken
Pyar - känns lite allmänt tråkiga men ändå rätt logiska på nått vis. Klart att det måste finnas alver med närmare kontakt med människor att gröngölingarna i sanariska alliansen.
Learam - gillar jag inte alls. Nyskapande? Ja men coola? Nä. Jag menar semiskotska alver? Skär sig redan i formuleringen för mig...

Samma fråga med dvärgarna. Mina favoriter bland dom är ghor
Ghor - Smakar gott för alla med lite klassisk tycke om dvärgar - vars skara jag nog kan räkna mig till.
Rhogan - Ger den klassiska tappningen av dvärgar ett yterligare djup och ett mer facetterat samhälle. Helt klart en lyckad ingrediens.
Zolod - återigen kanske inte speciellt fantasieggande men har ändå en helt klar logisk och således välkommen plats i dvärgasamhället.
Drezin - ett i mina ögon oväntat men lyckat komplement till dvärgarnas samhälle.

Slutligen så tycker jag att själva grundstrukturen i både dvärgarnas och alvernas och även viss mån tirakernas känns igen lite väl mycket. Jag menar både dvärgarna och alverna har en gruppering som främst sysslar med magi, två grupperingar vardera för dvärgarna (Ghor och Rhogan) och alverna (Kirya och Thism), medans Tirakerna har en dvs Frakk), som mer följer standardfantasy måttet och slutligen har de alla tre en gruppering som assimilerat människornas kultur.
Fristående fungerar de skilda samhällena fint men så här jämförelsevis så måste jag påpeka att själva urmönstret de alla fyller stör mig. En ringa smaksak dock bara...