Re: Alver inte SÅ bra....
För det första så drabbas alver av förbannelsen vilket betyder att de har jobbigare emotionelt än vad människor har och majoriteten blir inte SÅ mycket äldre än vad vi blir innan de drabbas av förbannelsens första små bakslag.
Sedan finns det ändå många gamla Alver kvar som av ålder och av förbannelsen har fått svårt att förnya sig och hitta på nya ideer utan dessa ofta alvernas ledare ändrar sällan eller aldrig åsikt.
För det andra Alver lever länge och föder få barn vilket betyder att de har svårt att konkurera med varelser som ofta föder nya barn som mäniskor.
Sist en liten novel jag skrev för länge som illustrerar nackdelen med att vara ALV...
Den gamla Pyar alven satt utanför huset och tittade ner mot sina mänskliga grannars barn som lekte på gården sen började han att tänka på alla de generationer av barn han har sätt leka på den gården och hur fort allt har gått han tog fram en gammal nött gitarr och började att spela och med en trött av ålder och sorg sprucken röst började han att sjunga:
( Del av en gammal Povel Rammel sång )
Sooom nyss vuxit upp och gift sig och fått barn som nyss har slutat skooolan
och gift sig och fått barn
Sen med en suck reste sig den gamla alven tittade på himmelen som var fyllda av magiska flygande nej tänkte han inte magi inte något begripligt som magi utan Teknologiska flygande saker han ryste undrade vad har hänt!.
Varför är Mundana inte längre begripligt inget är som det borde vara längre.
Pyar alven med en sista suck och en blick mot grannarnas barn som nu hade börjat gå in i deras hus tänkte han de kommer inom kort ha vuxit upp och fått egna barn.
Trött i själen reste sig den gamla alven och gick in i sitt eget hus en liten villa målad i vackra färger han såg med en blick fylld av trötthet och avsky mot den Dvärg som ljust nu höll på att installera en Missletech Dator åt Alvens egen son.
Han kunde se Dvärgen rysa och vända sina glasögon försedda blickar mot honom med en trött röst sa den gamla det är inte dig jag avskyr det är teknologin du installerar jag förstår den inte han kände hur medlidande fyllda Dvärgens ögon var och beslöt att gå in till sitt rum kanske äntligen ta sitt eget liv med hjälp av sin gamla trogna Thismarms 744 semi automatiska pistol..
På teven så höll presidenten Maredek ett tal om jämlikhet och företagsamhet Pyar alven såg på presidentens hans svarta blänkande solglasögon och stora vita tänder tänkte han "det är en bra president men jag kan inte glömma för i min ungdom så hade jag och alla alver dödat honom så fort jag hade sett han så gjorde vi alltid med Tiraker men nu så blir de presidenter"..
Pyar alven trött i själ och hjärta gick in slog sig ner på sängen tittade ner i golven med tårar av sorg och önskade att han åter kunde förstå hur värden fungerade..
<A HREF="
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">
http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>