Mekanurg
I'd rather be different than indifferent.
Jag bodde i USA på 1970-talet och redan då klagade folk på det blaskiga ölet. Nu har förfallet gått så långt att bryggerier stäms (länk >>>).
Bah! Det mest kännetecknande för amerikaner är deras totala brist på förståelse.Sapient said:Det är väl det som får allt fler jänkare att förstå vad de faktiskt missar.
jag håller med,Vitulv said:Jag älskar amerikansk öl. Både de blaskiga varianterna (it's Miller time, baby!) och betydligt smakrikare varianter som t.ex. Brooklyn Lager (som är ett exempel på att det inte bara är mikrobryggerier som kan göra god, amerikansk öl).
jodå, men Budweiser är inte ett av dem IMO.Lu-kaazh said:jag håller med,Vitulv said:Jag älskar amerikansk öl. Både de blaskiga varianterna (it's Miller time, baby!) och betydligt smakrikare varianter som t.ex. Brooklyn Lager (som är ett exempel på att det inte bara är mikrobryggerier som kan göra god, amerikansk öl).
det finns utmärkta amerikanska öler
Exakt, men många tror att det bara är mikrobryggerierna som gör bra öl i USA, och tror att all "mainstream"-öl från Amerikat är blaskig. Så är ju absolut inte fallet!Lu-kaazh said:jag håller med,Vitulv said:Jag älskar amerikansk öl. Både de blaskiga varianterna (it's Miller time, baby!) och betydligt smakrikare varianter som t.ex. Brooklyn Lager (som är ett exempel på att det inte bara är mikrobryggerier som kan göra god, amerikansk öl).
Budweiser hade ju ändå någon form av ärlighet. Det är bryggt på ris. Då blir förväntningarna annorlunda. Jag blir liksom inte sur när en Norrlands Guld inte smakar som en fin red ale.Ulfgeir said:jodå, men Budweiser är inte ett av dem IMO./Ulfgeir
Själv gillar jag Bud starkt. Mycket gott när den serveras väl kyld en varm sommardag.Ulfgeir said:jodå, men Budweiser är inte ett av dem IMO.Lu-kaazh said:jag håller med,Vitulv said:Jag älskar amerikansk öl. Både de blaskiga varianterna (it's Miller time, baby!) och betydligt smakrikare varianter som t.ex. Brooklyn Lager (som är ett exempel på att det inte bara är mikrobryggerier som kan göra god, amerikansk öl).
/Ulfgeir
Rankar Bud ICE och Beijing som de två värsta öl jag någonsin druckit. Men det är ju att bra att folk har olika smak.Ymir said:Standard-ölen på alla KTV-joints och nattklubbar är Bud ICE
Jag vete fasen om det ryktet fortfarande är särskilt utbrett. De flesta jag känner är mycket väl medvetna om att det finns massor av god, amerikansk öl (nej, inte enbart bland ölnördar).Rymdhamster said:Och USA som ändå KAN göra riktigt god öl (i vart fall i min mening). Trist att de ständigt gör saker för att behålla ryktet om sig som ett dåligt ölland.
Nedräkning: 7
Sant, men exporterar vi så mycket? USA har ju gjort Budweisser kännt över hela världen. Det och MacDonalds. Lustigt hur två av de mest kända märkena också är två av de sämsta I min ej så ödmjuka smak, i alla fall =)Vitulv said:Förresten, hur skiljer sig egentligen USA från Sverige på ölfronten? Även här är ju den bäst säljande ölen olika varianter av ljus, okomplex lager (Norrlands, Pripps, Mariestad, Falcon etc.)
Hah! Jag älskar både MacDonalds och Budweiser!Rymdhamster said:Sant, men exporterar vi så mycket? USA har ju gjort Budweisser kännt över hela världen. Det och MacDonalds. Lustigt hur två av de mest kända märkena också är två av de sämsta I min ej så ödmjuka smak, i alla fall =)Vitulv said:Förresten, hur skiljer sig egentligen USA från Sverige på ölfronten? Även här är ju den bäst säljande ölen olika varianter av ljus, okomplex lager (Norrlands, Pripps, Mariestad, Falcon etc.)