Nekromanti Anekdotisk bevisföring

Feuflux

omjonasson.se
Anekdotisk bevisföring är en bra teknik eftersom det underlättar när man vill bevisa något! I den här tråden ska vi ta upp våra egna anekdotiska bevis (och deras källor om så önskas) och låta andra instämma eller såga dem.
___

I familjer med tre söner är alltid mellanbrodern lik (mentalt och utseendemässigt) pappan medan äldsta och yngsta sonen är lik mamman.
Stämmer in på -båda- familjerna jag vet med tre söner!
___

När man steker pannkakor kommer alltid den första att bli lite bränd och därmed sämst.
Helt baserat på egna upplevelser.

Xyas

Swashbuckler
Feuflux said:
När man steker pannkakor kommer alltid den första att bli lite bränd och därmed sämst.
Det här är jättesant.

tull

Hero
Äldsta syskonet tenderar att vara mer ansvarsfull och trygghetssökande.

Mellansyskonet blir ofta bortglömd och kreativ.

Yngsta syskonet är äventyrlig och självständig.

---
Baserat på de familjer jag känner.

anth

Vetefan
Feuflux said:
Helt baserat på egna upplevelser.
Stämmer inte alls - men det beror mest på att jag tycker om brända pannkakor. :gremsmile:

Fienden

Hero
Feuflux said:
I familjer med tre söner är alltid mellanbrodern lik (mentalt och utseendemässigt) pappan medan äldsta och yngsta sonen är lik mamman.
Stämmer in på -båda- familjerna jag vet med tre söner!
Som yngste bror i trebrödrasyskonskara kan jag meddela att detta är ganska falskt.

Alla vi tre ser mer ut som fader än moder, och ingen av oss identifierar oss särskilt mycket med vår kära mor. Sedan har vår mellanbror ett ganska, eh, "speciellt" psyke som man inte direkt kan attributera till min fader. ^^

Faktum: Om Paxen skrev i småpraten för 15 minuter sedan är han ALLTID kvar när du skriver.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Faktum: cyklister är sämre trafikanter än bilister.

Sapient

Swashbuckler
När någon börjar en tråd om anekdotisk bevisföring, kommer det första halvdussinet svar att acceptera premissen och bete sig som förväntas av dem, men sen kommer en inbilsk jävel som ska vara meta och sabbar hela tråden med sitt försök till ironi...

Fienden

Hero
Sapient said:
När någon börjar en tråd om anekdotisk bevisföring, kommer det första halvdussinet svar att acceptera premissen och bete sig som förväntas av dem, men sen kommer en inbilsk jävel som ska vara meta och sabbar hela tråden med sitt försök till ironi...
Sant!

... Wait a minute.

Rickard

Urverk speldesign
Om en forumsdiskussion börjar handla om vad forumsdiskussionen börjar handla om är ämnet slutdiskuterad. Kvar att göra är möjligtvis att reda ut missförstånd.
Reflektioner utifrån egna och vrållåde-, och ircdiskussioner.

Om en forumsdiskussion mellan två individer är längre än två inlägg var så har de slutat lyssna på varandra och mest skriver vidare för att bjäbba.
Reflektioner utifrån egna och Krille-Rising-diskussioner.

/Han som för någon vecka sedan förstod retoriklektionerna han tog för dussinet år sedan, där debatterna högst fick innehålla en runda med argument och en runda med motargument för bägge parter

Rickard

Urverk speldesign
Om en tjej har stora bröst så har hon i regel en liten stjärt. Likadant med det omvända. Fin stjärt, små bröst. En del undantag kan finnas.
Saker jag noterat på stan ... och film.

En kvinna som går med fötterna pekande svagt "inåt" är troligtvis en tonåring.
Saker jag noterat på stan.

/Han som även lagt märke till att folk har unika gångstilar, så han kan känna igen nära vänner på väldigt långt avstånd, trots att han inte ser ansiktet eller kläderna

Genesis

Ni dés ni maître
Sapient said:
Falskt. Jag anför den här tråden som exempel, där bara två pers accepterat premissen och resten slänger fram påståenden helt utan försök till anekdotisk bevisföring.

Sapient

Swashbuckler
Genesis said:
Falskt. Jag anför den här tråden som exempel, där bara två pers accepterat premissen och resten slänger fram påståenden helt utan försök till anekdotisk bevisföring.
Jag tror du har fel. Jag läste om en tråd som nån annan nämnde i en annan tråd, där du hade fel. Därför är jag säker på att du har det nu.

Xyas

Swashbuckler
Alla amerikanare ær høgljuda religiøsa fanatiker som tycker alla europeiska lænder har kommunistiskt styre eftersom vi har grattis/subventionerad sjukvård och det ær før jævligt att det ær så! Å andra sidan ær de samtidigt medkænnande på ett personligt plan och vældigt roliga att ha att gøra med. Å så ælskar de vapen jættejættemycket.

Detta baserar jag på den enda amerikanare jag lært kænna hær i danmark. De andra två amerikanarna jag kænner avfærdar jag som outliers och de ær således inte statistiskt signinfikanta.

w176

Förlorad dotter
Han said:
En kvinna som går med fötterna pekande svagt "inåt" är troligtvis en tonåring.
Saker jag noterat på stan.
Ja! Eller japan. Barn och unga går lätt kobent, och japaner tycker att det är sexigt, så de väljer kvinnliga japaner oftast att ha lite för stora skor för att just främja det rörelsemönstret.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Man umgås mest med personer som har samma position i syskonskaran som en själv (storasyskon med storasyskon, etc). Om man umgås med någon ur en annan position är det allt som oftast någon som är ihop med en som har samma position.

Källa: jag själv.

tull

Hero
Jag har aldrig träffat en handikappad person som varit elak. Handikappade personer är snälla.