walruz
Veteran
Jag tyckte att detta inte riktigt hörde till Heartbreaker-diskussionen i 2097s tråd, så jag startar helt enkelt en ny.
Jag håller på och filar på en setting (iofs med tillhörande regelsystem, så låt oss kalla det för ett spel), vars koncept utarbetades innan jag hade hört talas om Coriolis; vi tittade på den svenska spelmarknaden och försökte komma fram till vad som saknades. Science fiction-spel, kom vi fram till. Vi utarbetade ett grundconcept som närmast kan beskrivas som 1100-talet i rymden. Konceptet har iofs utvecklats en hel del sedan dess, men just för att den bild jag har fått av Coriolis är väldigt lik en ytlig beskrivning av det jag arbetar med (hela arabestetiken, exempelvis), har jag hållit mig från att läsa igenom Coriolis-boken.
Vidare, vad är den huvudsakliga dragningen folk har till Coriolis, förutom att det är snyggt som fan?
Jag håller på och filar på en setting (iofs med tillhörande regelsystem, så låt oss kalla det för ett spel), vars koncept utarbetades innan jag hade hört talas om Coriolis; vi tittade på den svenska spelmarknaden och försökte komma fram till vad som saknades. Science fiction-spel, kom vi fram till. Vi utarbetade ett grundconcept som närmast kan beskrivas som 1100-talet i rymden. Konceptet har iofs utvecklats en hel del sedan dess, men just för att den bild jag har fått av Coriolis är väldigt lik en ytlig beskrivning av det jag arbetar med (hela arabestetiken, exempelvis), har jag hållit mig från att läsa igenom Coriolis-boken.
Jag har fått uppfattningen att Coriolis har fått ett genomgående positivt mottagande, men ovanstående visar att det finns folk som inte gillar det särskilt mycket. Jag undrar, vad är det som gör Coriolis medelmåttigt; vad är lågvattenmärkena, så att säga.Ram said:Well... Jag föredrar att spara mina tårar till andra saker. I den mån jag gråter över något så är det Coriolis och Götter. Så otroligt mycket potential och så medelmåttiga spel.2097 said:Minst ett av spelen du räknade upp fick mig att bokstavligt talat börja gråta när jag såg det i affären. Personen som har gjort det är juste, kanske just därför hjärtat brister ännu hårdare.
Vidare, vad är den huvudsakliga dragningen folk har till Coriolis, förutom att det är snyggt som fan?