Re: Drakars kraftnivå? (Mina spelare: Läs ej).
Fin tanke, helt klart. I mina kampanjer är ju Verduhrakh hemligt förälskad i thismälvan Eithene, hans drakväkterska...kan tänka mig en sådan scen om hon mot förmodan skulle omkomma. Problemet är väl mest att det regeltekniskt och kampanjvärldsmässigt inte vore några problem för honom att återuppväcka henne, trots att jag gjort återuppväckning mycket svårare i min spelvärld. Helt enkelt...det skulle krävas en extrem omständighet för att hon skulle vara bortom Verduhrakhs räddning.
Därför infinner sig genast frågan: Hur magiskt kraftfulla är Eondrakar egentligen tänkta att vara? Med flätalstring i bakhuvudet (4 filament/1T6?) kan man ju förmoda att de är mycket kraftfulla, men frågan är om de i mina kampanjer inte varit än mäktigare ändå. Men så är ju mina drakar snarare magiska/psykiska entiteter än rent fysiska väsen, förstås.
Likväl...deras nivå i mina kampanjer är satt. De kan göra nästan vad som helst (inom rimliga gränser) med magi, läsa tankar och förmedla tankar och bilder över hundratals mil, anta avatarformer, besätta folk och dela sitt medvetande mellan andeplanet och det fysiska planet utan svårighet. De kan dö, men gudarna vete fanken om inte deras medvetanden överlever ändå. Hos den enda draken som 'dött' i mina kampanjer tycks så vara fallet, åtminstone.
Men hur mäktiga är drakar i era kampanjer? Och hur mäktiga hade Neogames tänkt sig dem, egentligen? (Och säg inte "vänta på 'Drakar'").
- Ymir, började visst svammla lite, men hoppas att andemeningen ändå står klar