Nekromanti Ang. modulernas omslagsbilder

Ymir

Liten kantbaron
Re: Khakra då?

En drake har nog inte så mycket att hämta av en jungfru rent sexuellt. Tanken att drakar skulle känna sexuell dragning till en humanoid varelse förefaller för mig snarare tämligen absurd.
Hur förklarar du Khakra då?

För övrigt var det mest ironi, du vet. Men drakarnas beteende, speciellt då Khakra, gjorde att jag tidigt utgick från att de varit mer mänskliga varelser en gång i tiden, och följaktligen försåg dem med mer mänskliga referensramar. Drakarna har levt i världen otroligt länge, och i vissa fall har det kommit dem att älska den, och starkt fästa sig vid somliga av dess invånare. De må vara nästintill gudomliga väsen, men helt kan de inte tränga undan somliga känslor, någonstans djupt där inne. Det var det förgängliga och sköra, men samtidigt det tidlösa och starka, och det ohöljt vackra oavsett vilken referensram man har, som kom Verduhrakh att förälska sig i sin drakväkterska, thismälvan Eithene. Givetvis finns det inget direkt sexuellt i bilden, det finns det förmodligen inte i Khakras gubbsjuka heller - Lumian kan ju inte fortplanta sig -, men något finns där...och det var en egendomlig ömhet som Verduhrakh uppvisade då han slickade den medvetlösa Eithenes blodiga ansikte. Jag betvivlar att gränsen mellan kärlek och sexualitet är särskilt stor. I min värld, och mitt Mundana, är den inte det, åtminstone.

- Ymir, fick nyss veta synnerligen oroande saker om 'Vapenmästaren'. Eon is going down, indeed...

Kimon

Swordsman
Spill it Ymir... Spill it...

- Ymir, fick nyss veta synnerligen oroande saker om 'Vapenmästaren'. Eon is going down, indeed...

Vafalls!?!
Berätta! (Inte för att jag tror att du kommer att göra det, men jag försöker ändock...)

Helmgast
Re: Spill it Ymir... Spill it...

Det är ingen idé att säga nåt förrän det är spikat hur det ser ut.

Zishan

Veteran
Jag anser att om Bild används i endast ett syfte, att den är snygg och kombinera den med en snarlik text dödar innehållet.

Bilderna ska vara Orginella och förknippade med Boken ingen tvekan om saken.
Hur ska man kunna ta Eon på allvar om det inte är så??´
Bra böcker med Bra bilder, räcker det?
Intressant bok med Stämningsgivande omslag (som i sig är värd1000 ord) beskriver innehållet.

Jag vet hur mycket folk som helst som väljer bort Eon p g a dom tror det är nått B-spel som rippar skit lite här o var.

Sen har man chansen att få bilderna förknippade med böckerna ger det liv åt världen och atmosfären i spelet.

Fast klart jag är ju bara en enskild kund, och vad vet jag om vad jag egentligen vill ha?? :gremwink:

Pendragon

Swashbuckler
Jag vet hur mycket folk som helst som väljer bort Eon p g a dom tror det är nått B-spel som rippar skit lite här o var.
Det där är faktiskt sant till viss del. Neogames har snott en hel del från olika källor, men de har rippat bra skit, och gjort det snyggt, och framför allt inte från uppenbara källor.

Fans av Babylon 5 kommer genast att känna igen mycket av alverna och drakerna koncept i Mundana... :gremsmile:

Att rippa med stil är en konst som inte ska förringas.

/Joel

Misstänkte att du skulle nämna honom...

Hur förklarar du Khakra då?
Vad som motiverar honom i hans "gubbsjukhet" är knappast sexuell attraktion (drakarna saknar nämligen sådan).
Snarare är det dels ett sätt att försöka smälta in genom att anamma en mänsklig egenhet, dels ett sätt att studera hur människorna (eller snarare kvinnorna) reagerar när de ursätts för en sådan behandling och dels ett sätt att agera ut en svaghet han med stor säkerhet egentligen inte besitter.

Hur som helst så gör han förmodligen som han gör av en mycket väl uttänkt anledning, så som allt annat lumiandrakarna företar sig.

Med all säkerhet så är just det beteendet bara en liten del i en större komplott och således utgör det bara ännu ett medel för honom att nå sina mål.

Att inte förglömma dock är drakarnas sinne för humor (vilket är en inte alltför välkänd egenskap) vilket naturligtvis också kan vara en bidragande orsak till gubbsjukheten.

Eon is going down?

fick nyss veta synnerligen oroande saker om 'Vapenmästaren'. Eon is going down, indeed...
Nä, det där håller jag inte alls med om. Sjöfarare och Kapare höll ju god kvalitét och Monsterboken som kommer ser mycket lovande ut (har tagit mig en koll på den). Vapenmästaren är mer eller mindre en omberarbetning av en del av materialet i Krigarens väg (plus ett par nya extra kapitel) och bör väl därför knappast vara sämre än den modulen. Vad det skulle vara för oroande saker om denna förstår jag inte riktigt då jag har modulen sparad på min hårddisk. Men jag får väl ta mig en extra koll för att se om jag hittar något...

Även kommande moduler som "Barbarer och människofolk" samt "Bestialiska folk" tordes ju kunna bli riktigt intressanta då de ger ytterligare djup åt Eons olika kulturer. Vidare har vi ju både Jargien, Cirefaliermodulen samt din egna modul om Västerlandet att se fram emot och dessa kommer ju säkerligen ge ytterligare liv åt Mundana.
Så att Eon "is going down" känns för mig som en synnerligen pessimistisk vision...

Ymir

Liten kantbaron
Re: Agent Ymir - med rätt att gnälla.

Det var just omarbetningen av materialet från Krigarens väg jag reagerade på...

Nåja, det är bara jag som gnäller som vanligt. Det gamla vanliga post-L&H-syndromet. Ibland känns det som allt varit sunkigt sedan dess, liksom.

Låt oss klippa debatten här, vettja.

- Ymir, som gnällt konstant sedan besvikelsen med L&H, som bekant