Nekromanti Ang. Neogames -illustrationer

MiG

Veteran
Hej. MiG här. Jag har kikat litegrann på diverse inlägg och undrar över vissa saker. En del är inte direkt nöjda med illustrationerna i spelmodulerna medans vissa andra tycker att de är helt okej. Det hade varit intressant att höra vad ni spelare tycker att det skall vara för sorts bild -material och vad ni har för förväntningar på Neogames samt deras spel. Illustratörer är, enligt vad jag har förstått, inte så lätt att få tag på, och om man hittar någon som jobbar på en högre nivå så för man därefter betala för det. Det går inte bara att byta en illustratör mot en annan för det är, som sagt en kostsam bristvara på oss. Säg vad ni vill se i ett spel istället för att sitta och klanka ner på produkterna så kanske Neogames -gänget kan ta en liten titt på era önskemål. Kritisera konstruktivt. Det är lite mer rättvist då. För övrigt till de som gillar mina bilder; kul att ni gör det. Om ni tycker att kvalitén har varierat en del så kan jag bara säga att det beror på olika faktorer. Vissa saker har förändrats på sistone, så kvalité -variationen minimeras. Eftersom jag är en frilansande illustratör så får vi se när jag jobbar för Neogames igen, med tanke på att jag har en del bollar i luften. Till dess; spela på.

MiG

hatten

Swashbuckler
Mer av dina teckningar illustrationerna i Dvärgar var Uj håret reste sig och sen bilderna i Tirak fick mig att vilja bli Tirak *ler* nä mer av dina bilder..
Sen har du ju dedär mindre seriösa bilderna där "berömda" personer står i bakgrunden de är skoj *ler*
Nu förutsätter jag att DU MiG är samma som klottrar sitt namn på några av bilderna i Dvärgar..

Utom i Misslor där MÅSTE ni låta krister sunderlin göra konsten.....

Och om ni med konsnärlig talang har så gott om tid att ni hinner prata och läsa här så kanske ni kan inspereras av min hemsida !
http://members.nbci.com/hatten_jc/rollspel.htm Och insperas du eller Andra av det matrialet så kan ni alltid om ni vill illustera något Åt mig..
Jag kommer inte ge någon ekonomsk ersättning allt arbete som utförst på min hemsida görs av små förslavade dvärgar som jag har stuligt från Jultomten.. *Hmm* jag menar jag och andra gör arbetet helt friviligt utan ekonomisk eller annat stöd..

MiG

Veteran
Ja, det är jag som kluttrar min signatur "MiG" på bilderna i "Dvärgar". För övrigt hyr Neogames mina tjänster från och till, så jag är inte anställd där och kan därmed inte bestämma vem som skall göra vad. Men om du har tur så kanske "Krille" illustrerar "Misslor".

MiG

hatten

Swashbuckler
Jo jag hoppas att Krille får illustrera Misslor det krävs lite att bilderna är lite mindre seriösa och att de blir sockersöta nog för att du nog kan göra minst lika bra jobb MEN jag har en känsla av att krille kommer teckna med kropp och själ.
Misslorna är HANS varelser och jag gissar på att det är mycket viktigt att allt blir perfekt för honom..

MiG

Veteran
Hmm... det låter som om jag uppfattas som en kall fisk minsann...

hatten

Swashbuckler
/images/icons/cool.gif *skrattar* nej inte är du en kall fisk det vet jag se bevis finns det gott om min favorit är den lilla Dvärgen på sid35 som provar sin pappas armborst den är SÅ bra *ler* man kan se hans stolthet lysa genom ögonen..
Nej du är exelent superb toppen great och kan förmedla känslor allt från gullighet till våld..

Orsaken att Krille är bätre är att han uppfan Misslorna och han verkligen gillar Misslorna så att han kommer nog rita med själ och hjärta för att förmedla exakt vad hans text innebär.

Vincentus

Veteran
Dina bilder är lungt snyggast, ta bara bilden på sida 11 i regelboken. Men jag tycker att bilderna som bara är "tuschade" passar bättre i svart-vit än de bilderna som är mer i "3D" (som i alver...). En del tecknare suger snabel, tycker jag. Ta bara illustrationerna i Spelarens handbok, något fulare får man leta efter... /images/icons/frown.gif Finns det några planer på att du ska göra framsidan på en modul? (Det skulle vara kul att se en teckning av dig i färg...)/images/icons/smile.gif

"Nämän hörru, Faktiskt!"

Emil

Hero
För övrigt hyr Neogames mina tjänster från och till, så jag är inte anställd där och kan därmed inte bestämma vem som skall göra vad.

Är du för tillfället signad för att göra bilder till någon kommande modul?

/Emil

Brevis esse laboro, obscurus fio

Eon SE: <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>

MiG

Veteran
Vet ej. Vi har inte diskuterat det något nämnvärt, men vem vet? Kanske det blir något i framtiden.

hatten

Swashbuckler
Re: Jo förresten...

MiG kanske ritar snyggare Misslor MEN snygghet har lite med bilder att göra..
Det viktigaste med en illustration är att den ska förmedla känslor och iderna som texten brevid handlar om därför tycker jag att Krille som uppfan Misslorna och ska skriva Boken lämpar sig bättre till att illustriera Misslor än vad exempel viss MiG gör.
Fast en och annan bild i Misslor kan ritas av andra *ler* om Misslor blir mer än 50 sidor ( som jag hoppas ) så behövs det nog lite variation..

Men allt jag vet är vad jag själv gillar och anser vilket jag mistänker att även du Vincentus gör fast jag hoppas att min motivering gör dig övertygad...

Krille

Super Moderator
Re: Jo förresten...

"Ta bara och gämför misslorna på <A HREF="http://www.foxtail.nu/misslor.html" target="_new">http://www.foxtail.nu/misslor.html</A> med misslan i Mundana-modulen..."

Jag hoppas att du allvarligt inte har gjort en seriös jämförelse mellan mina små marginalmullar från Trollvinter och MiGs missla i Mundana-modulen? Marginalmullarna är inte ens gjorda för att vara snygga, de är gjorda för att vara roliga, småsöta och allmänt underhållande.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

hatten

Swashbuckler
Re: Jo Se på helheten

blädra igenom mer av krilles sida och se mer än bara bilderna på Misslor se på Tuva se på allt det andra som finns och på alla bildern på Leram Alver och föremål som svärd smides illustrationer..

MiG

Veteran
Vad jag inte förstår är varför så många skriker efter mig. Det finns dock några andra tecknare än mig, och de har kanske inte samma puts på sina alster men de har andra kvalitéer istället, som t ex kännslospel eller effekt. Vissa tekniker är dessutom mer lämpade för stämning och stuk i illustrationerna och blir kanske lite grövre utförda än mina bilder men får ändå den effekt som är tänkt från första början. Jag håller dessutom med om att Krille borde illustrera "Misslor" med tanke på att han trots allt skapat dem och han verkar känna lite extra för dem, så det vore nog lämpligast om han gjorde boken. Men om jag blir tillfrågad så... vem vet.