Nekromanti Anksida

Krille

Super Moderator
Vad gjorde man?

"Vad i... nu blir jag lite grinig. Trots att jag själv har svårt för ankorna har jag inget emot att man spelar dem. Men det är lika fel att kalla alver karaktärslösa som att säga det om ankorna. Själv spelar jag oftast alver eller halvalver de få tillfällen då jag inte spelleder, i min grupp finns det vanligtvis med en alv, och hittills har inga överklicherade skal förekommit. Allt blir vad man gör det."

Naturligtvis, "allt blir vad man gör det". Kan inte motsägas. Så varför gäller det inte ankor?

Vad jag menar är att "ankor" är individer. De passar inte in i någon förutbestämd personlighet. En alv däremot... tja, allt för ofta beskrivs en alv som en alv, helt enkelt. Och så fort man frångår standardformeln så är den alltid någon fjantasy-fanatiker som hävdar att det där är ju inte en alv, juh.

Dessutom, med tanke på att "magikersprättarna" som en viss annan person älskar att spela är så ämlans ofta förekommande - inte bara hos honom - så är det inte att undra på att det dräller "överklichéade skal".

"Ett av de grundläggande problemen med DoD-ankorna tror jag för övrigt är att de tecknas precis som Kalle Anka-kloner."

Håller med. Men tittar man på Nisses tidiga teckningar, eller illustrationerna i Svavelvinter, så upptäcker man att ankor inte nödvändigtvis måste vara Donald-kopior.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Dart

Warrior
Re: Ankjävlar och kaninhelveten!

Det varierar ju från person till person men i min spelgrupp där är ankor tabu. Jag tror att det är kalle ankas fel att man inte kan föreställa sig en vettig anka.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

luxor

Veteran
ok...skicka vad jag ska skriva om, så ska jag försöka....behöver syssla med nåt annat än studier...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

luxor

Veteran
Re: det är ju det som...

men hela grejen är att alver spöar inte nån....
...stick och käka lite nötter eller nåt....

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.

Nerosuferoth

Swordsman
Re: Jag läser själv...

Två saker som förbryllar mig;

1. Varför är det omöjligt att föreställa sig en humanoid anka utan sjömansdräkt?! Paul Bonner kan (se bifogade bild).

2. Måste man hata alver för att man tycker om ankor och vise versa?

Nerosuferoth, gillar både ankor, alver och Kalle Anka

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell

Nerosuferoth

Swordsman
Re: det är ju det som...

Det är mycket frestande att tillämpa lite personangrepp på dig, luxor...

Nerosuferoth

luxor

Veteran
GO AHEAD

sure thing....gör vad du vill....jag bryr mig inte det minsta, men om du mår bättre då, så go ahead...

men jag undrar vad det står i forumreglerna???

men skicka gärna privat...eller du kankse ville förnedra mig offentligt???

Fylbard

Veteran
hehe....

Min idé det här med hemsa (tack, tack)... Jo, men jag skulle kunna hjälpa dej med en snyggare och mer funtionell layout, om du vill... det vore kul om vi kunde sammarbeta på något sätt... dessutom ät jag ganska duktig på att skriva...

Som Ceasar skulle ha sagt; "Jag kom, jag såg, jag segrade".

Nightowl

Champion
Re: Ja visst...

<obnoxious> Personligen skiter jag i era Peter Pan-kopior, för min favoritfantasy är baserad på Conan, Fafhrd/Grey Mouser, Elric och annan sword and sorcery, och då vill jag slippa tomtar, troll och andra fjantiga sagofigurer. Möjligtvis kan jag tänka mig en fyrarmad grön marsian vid namn Tars Tarkas, men då kräver jag sexiga röda äggläggande marsianskor också </obnoxious>

Nightowl, kall gröt åt all-fantasy-måste-vara-som-Tolkien-tolkad-av-Gygax-maffian
(Jag skrev först "död", inte kall gröt, men döden är inte nog!)

Makt korrumperar.
Kunskap ger makt.
Plugga hårt - bli ond.

Nerosuferoth

Swordsman
Inte nödvändigt

Nej, det får mig inte att må bättre. Jag tycker nu att det var idiotiskt att skriva det där inlägget. Men när jag skrev det så ansåg jag att flera av dina bidrag till forumet mest var skitsnack som bara skulle provocera så många som möjligt. Det är inte min rätt att döma dig på så lösa grunder, alla kan inte dra jämnt med varandra, så jag är istället beredd att be om ursäkt. För en tid sedan skrev Willie Garvin ett förhastat inlägg som gjorde mig förbannad, och nu har jag tagit hans plats som den tanklöse... Det är inte så roligt. Jag tycker nog att du borde tänka över attityden i dina inlägg, annars kommer någon att ta illa upp förr eller senare.

Nerosuferoth, med svansen mellan benen

Hasse

Hero
Re: Bra talat

.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

luxor

Veteran
ok...

...det är mer än lugnt, jag har fått kritik förut, men det finns alltid människor som jag...jag är värd en hel del kritik...hehe...mne jag bättrar mig...

....jag har inte lirat rollspel på ett par år, och nu har jag börjat igen....så egentligen har jag inte så mycket att säga....