Varulv Anmälan - Bybornas hövding

damogn

Swordsman
varulvsspel.png
Det är år 50 f.Kr. och efter alla ulvsegrar är hela landet ockuperat av ulvarna... Hela landet? Nej! En liten by, som befolkas av envetna bybor, vägrar att ge upp. De fortsätter envist att göra motstånd! Och de gör inte livet lätt för ulvsoldaterna som lever i lägren i Babaorum, Aquarium, Laudanum och Lillbonum...

Vad är Bybornas hövding?
Bybornas hövding är ett traditionellt varulvsspel med en twist. En spelare väljs ut att vara Mästerulv, ledare för ulvarna, och en annan väljs ut att vara Hövding, ledare för byborna. Bybornas Hövding har i början av spelet druckit av en trolldryck och är osårbar i 2 spelrundor. Mästerulven sätter upp sitt lag och väljer spelregler efter en meny med poäng (likt @Vimes MästerUlv).

Borde jag anmäla mig?
Ja! Ju fler desto roligare. Oroa dig inte ifall du aldrig spelat Varulvsspel, du hinner lära dig det du behöver under det första partiet, jag lovar.

Planering
Anmälan stänger fredagen den 13:e december. Mästerulven och Hövdingen väljs ut lördagen den 14:e december och Mästerulven får återkomma med sina val under helgen. Spelet startar sedan måndagen den 16:e december klockan 8:00 och första rundan avslutas på tisdagen klockan 21:00. Alla rundor efter det är 24 timmar långa och postas strax efter att den föregående rundan stänger.

Anmälda
@Basenanji
@Anthrox
@Brynolf
@StradhLestat
@Sidd
@Vimes
@fjodorsenuba
@Sysp

Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Protip @damogn: uppdatera startposten med alla som anmält sig så blir det lättöverskådligt.

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Jag har absolut inte tid att spela i december, eftersom vi alltid ska leverera handlingar sista veckorna där.

Med det sagt kommer jag säkert bestämma mig för att anmäla mig ändå, när det närmar sig.
Det är lugnt, jag nattmördar dig R1 ändå.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Anmäler mig och sladdar in sent och ligger i hängmattan. Kommer behöva påminnas om att spelet ska dra igång i december (alldeles för långt bort just nu...)