Varulv Anmälan - Bybornas hövding

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.

fjodorsenuba

Krigarpoet
Här försöker man lågflyga och så pingar du en och så står man först på listan? :O

damogn

Swordsman
En fundering. Jag såg att man i Mortal Kombat fick en roll var. Hade det varit kul om så var fallet här med? Från början tänkte jag att temat bara fanns för att förklara varför hövdingen kunde överleva längre, men det hade väl inte skadat att typ Hövdingen är Majestix, MästerUlven är Julius Caesar. Någon måste ju bli Troubadix :)

Spelar det någon roll att få en ... roll... om de flesta inte har superkrafter ändå?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
En fundering. Jag såg att man i Mortal Kombat fick en roll var. Hade det varit kul om så var fallet här med? Från början tänkte jag att temat bara fanns för att förklara varför hövdingen kunde överleva längre, men det hade väl inte skadat att typ Hövdingen är Majestix, MästerUlven är Julius Caesar. Någon måste ju bli Troubadix :)

Spelar det någon roll att få en ... roll... om de flesta inte har superkrafter ändå?
Om byn har informationsbitar (i sitt PM exv) som ulvarna inte har finns det risk att spelet blir väldigt kort. Det kan vara problematiskt om inte varulvarna har något att gömma sig bakom, om byn outar sina roller och ulvarna då inte trovärdigt kan ljuga om det. Men det beror väl lite på upplägget. När jag arrade Dune funkade det ju hyfsat att jag korvtårtade ihop roller (med egna specialförmågor) till all deltagare, men då var de ju funktionsbärande, snarare än informationsbärande.

Vimes

Sillkung

Ja, som Anthrox säger. Det går förstås att alla har unika roller, men du behöver nog tänka igenom frågan "vad händer om alla bybor bestämmer sig för att outa?" i designprocessen.