Varulv [Anmälan] Paradise Ulvtell - Kärleksnästet

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,109
Och välja hemlighet #8?
Verkligen inte! 😤

Eftersom hemligheterna ”may be subjects of change” vill jag ha en modifierad variant:

#13: Om du är ulv kommer du aldrig kunna bli utröstad eftersom alla röster på dig drabbar en oskyldig bybo i stället. Om du är bybo kommer du istället få veta vilka ulvarna är innan R1 startar. Du kommer också få komplimanger för din skarpa analysförmåga, observanta uppfattningsförmåga och allmänt trevliga karaktär.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
Verkligen inte! 😤

Eftersom hemligheterna ”may be subjects of change” vill jag ha en modifierad variant:

#13: Om du är ulv kommer du aldrig kunna bli utröstad eftersom alla röster på dig drabbar en oskyldig bybo i stället. Om du är bybo kommer du istället få veta vilka ulvarna är innan R1 startar. Du kommer också få komplimanger för din skarpa analysförmåga, observanta uppfattningsförmåga och allmänt trevliga karaktär.
#13: Om du är ulv och har användarnamn @Basenanji så är spelledaren fortfarande bitter över Klassåterträffen i Nora och kommer meddela din fraktionstillhörighet till alla bybor innan R1 startar. Inga komplimanger utdelas, men väl en illa dold förolämpning (eller två) som kompensation för spelledarens sårade självkänsla.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,777
Sviten: Ingen

Basse känns för ulvig för att få min röst, tycker Anthrox ska lotta istället. När deltagarantalet är så litet är start i Sviten väldigt starkt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,109
Sviten: Ingen

Basse känns för ulvig för att få min röst, tycker Anthrox ska lotta istället. När deltagarantalet är så litet är start i Sviten väldigt starkt.
Vilken tråkig stämning som har spridit sig här! Men det är nog helt rätt att lotta!
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
Typ hälften av deltagarna har röstat på sig själva och andra hälften inte röstat alls, så det lutar åt att jag slumpar fram vem som börjar i sviten istället.

Bara några timmar kvar nu! Hinner vi få in en eftersläntrande ansökan i slutminuterna? @Impetigo ?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,109
I och för sig! Nu kom jag på, borde vi säkra @Vimes som annars ofta blir ulvarnas val av nattmord R1?

Ju mer jag tänker på det desto mer nöjd blir jag! Låt oss säkra @Vimes R1 och så kan siaren sia honom. Då har vi förhoppningsvis två helt gröna till R2!

Plus att Vimes kan få fyra av sitt vassaste bybospel tidigt!

Kritisk Hotelldeltagare: Åmmeh, Basse, du är ju så korkad, tenk åmm Vimes e ulv då? Å hans ulvpolare vinner utmaningen å de ba’ vinner hela tävlingen?

Jag är beredd att ta risken plus att det nog ganska tidigt visar sig om så är fallet!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
9,109
Och @Anthrox jag har full förståelse för om du tycker att det här meta-spelet är störigt och därför väljer att lotta. Respekt!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,108
Location
Oktoberlandet
@Hägerstrand vad säger du om min plan? Är den brutaldum eller ganska smart? @Sidd du som är en logisk taktiker, ser du några blottor i planen?
Intressant.
Dumfan som jag är så hugger jag på Basses strålkastarsökande så här i sommartider.

Om vi så ponerar att du själv är bybo.
Ditt tänk är att du litar mer på Vimes än dig själv som bybo utan att ha en aning om Vimes status grön/röd.
Vidare så förutsätter du att Vimes klarar av bybojobbet bättre än dig själv.
Jag vill inte så här i förhand sträcka mig så långt med att säga det om mig-Vimes men visst så kan det ju vara.

Jag tror detta kommer reda ut sig runt de olika hemligheterna…men ser gärna allt ljus på Basse👍
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
Vi beslutade oss precis för att dra till IKEA, så jag kommer påbörja arbetet med att skicka ut roller etc när jag kommer hem från det helvetet. För att alla ska få en rimlig chans att välja hemligheter kommer det sättas en fast tidpunkt då det är okej att skicka in önskemål om hemligheter, cirka en timme efter att alla har fått sitt pm om fraktionstillhörighet.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
Tillägg till reglerna:
§5c: Siandet kan skickas in direkt och få svar per omgående (så fort SL ser det), alltså inte under nattfasen.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
Typ hälften av deltagarna har röstat på sig själva och andra hälften inte röstat alls, så det lutar åt att jag slumpar fram vem som börjar i sviten istället.

Bara några timmar kvar nu! Hinner vi få in en eftersläntrande ansökan i slutminuterna? @Impetigo ?
Jag är en godhjärtad om än något naiv lantis som ändå läser böcker och drömmer om att resa till rymden en dag. Några talande djur har sagt mig att mitt öde är att ”finna min inre kärleks sanna glöd” och iom att jag redan varvat Tinder på den lokala bruksorten söker jag mig nu till Hotellet i hopp om att uppfylla mitt öde och sedan lämna den döende planeten bakom mig i skepp som silverpil med min älskade vid min sida i kryokammaren.

Jag har inte riktigt hängt med i anmälningstråden så jag lär bara slumpa hemlighet eller välja nån som verkar kul om jag hinner.

Jag tror att jag ska rösta på nån till sviten och såg att nån nyss verkat rösta på Vimes så utan att riktigt veta än vad det innebär så hakar jag på där: (Slumpa låter både trist och dåligt)

Röst: @Vimes
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
1,248
@Hägerstrand vad säger du om min plan? Är den brutaldum eller ganska smart? @Sidd du som är en logisk taktiker, ser du några blottor i planen?
Ja, vad fan, vi kör. Kul för Vimes om han slipper bli nattmördad, och det är ju större chans att han är bybo än ulv. (Nu var det väl ett tag sen Vimes åkte på nattmord R1, men han fick ju briljera i blixten så han är kanske förstaval igen)

Sviten: @Vimes
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
2,058
Borde vi kanske säga vilka hemmigheter vi satsar på så att det inte skumpas ut massa skräp?

Jag satsar på #4 - 25% chans att nattmördas i stället för ulvarnas offer.

Jag tror den är helt ok för mig, både pga metat och för att jag inte har supermycket tid till att spela och det då kan vara bättre att jag har den än nån annan.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,965
ANMÄLAN ÄR STÄNGD

Var god avvakta besked.
 
Top