Iskaral said:
Jag är nyfiken på vad för slags scenarion Anchorman har spel-lett tidigare med den här spelformen.
Ja det kan jag väl svara på, om jag minns rätt så har jag spellett tre olika spel över forum, ett vampyr spel, ett maffia spel och ett lost inspirerat spel.
Detta var dock många år sedan, typ 7-8 år tror jag, och på ett forum som var mycket mindre aktivt än det här.
Här var det inte ovanligt att folk spelledde flera spel och själva spelade i många. Jag gjorde även detta och spellede två samtidigt, vilket i efterhand kanske inte var så smart då kvaliten blev lidande.
Vampyr rollspelet handlade om en grupp vampyrjägare i New York tror jag att det var, vampyrerna hade ökat kraftigt i mängd på senaste tiden och det visade det sig att dem försökte återuppliva en gammal vampyr överherre med övernaturliga krafter(utöver de vanliga vampyr attributen) en av spelarna fick också stora krafter för att kämpa emot denna gubben.
Där var nog också problemet då en av spelarna fick väldigt mycket ansvar och när aktiviteten gick ner hos han så stannade mer eller mindre hela spelet av.
Men spelet pågick ganska länge i flera månader, dock var det inte lika aktivt som det här och en uppdatering gjordes typ varannan eller var tredje dag, sen la även hela forumet ner och även fast några var ambitiösa och startade upp ett nytt forum så försvann ett par spelare vilket givetvis inte gjorde saken bättre.
Maffia spelet faila totalt och tror bara det blev ett trettiotal poster, vet inte riktigt varför men dålig aktivitet kombinerat med för många rollspel uppe samtidigt tror jag.
Lost spelet var ganska kul och där hade jag mycket idéer, tyvärr drabbades även den hårt av flytten av forum och det blev svårt att hålla igång.
Spelet handlade om en gymnasieårskurs som skulle på klassresa, på väg dit hamnade dem i en storm och blev teleporterade till en annan värld styrd av ödlemän och massa andra roliga saker.
Helt klart ett roligt spel men återigen dålig aktivitet gjorde att det föll samman.
Värt att nämnas dock är att kvalitén både på mina men även spelarnas poster inte var alls lika hög som den är här, medelåldern var nog mycket lägre vilket kan ha något med saken att göra, samt erfarenheten inom rollspel.