Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Jag är nyfiken på vad för slags scenarion Anchorman har spel-lett tidigare med den här spelformen.

Anchorman

Swashbuckler
Iskaral said:
Jag är nyfiken på vad för slags scenarion Anchorman har spel-lett tidigare med den här spelformen.
Ja det kan jag väl svara på, om jag minns rätt så har jag spellett tre olika spel över forum, ett vampyr spel, ett maffia spel och ett lost inspirerat spel.

Detta var dock många år sedan, typ 7-8 år tror jag, och på ett forum som var mycket mindre aktivt än det här.
Här var det inte ovanligt att folk spelledde flera spel och själva spelade i många. Jag gjorde även detta och spellede två samtidigt, vilket i efterhand kanske inte var så smart då kvaliten blev lidande.
Vampyr rollspelet handlade om en grupp vampyrjägare i New York tror jag att det var, vampyrerna hade ökat kraftigt i mängd på senaste tiden och det visade det sig att dem försökte återuppliva en gammal vampyr överherre med övernaturliga krafter(utöver de vanliga vampyr attributen) en av spelarna fick också stora krafter för att kämpa emot denna gubben.
Där var nog också problemet då en av spelarna fick väldigt mycket ansvar och när aktiviteten gick ner hos han så stannade mer eller mindre hela spelet av.
Men spelet pågick ganska länge i flera månader, dock var det inte lika aktivt som det här och en uppdatering gjordes typ varannan eller var tredje dag, sen la även hela forumet ner och även fast några var ambitiösa och startade upp ett nytt forum så försvann ett par spelare vilket givetvis inte gjorde saken bättre.

Maffia spelet faila totalt och tror bara det blev ett trettiotal poster, vet inte riktigt varför men dålig aktivitet kombinerat med för många rollspel uppe samtidigt tror jag.

Lost spelet var ganska kul och där hade jag mycket idéer, tyvärr drabbades även den hårt av flytten av forum och det blev svårt att hålla igång.
Spelet handlade om en gymnasieårskurs som skulle på klassresa, på väg dit hamnade dem i en storm och blev teleporterade till en annan värld styrd av ödlemän och massa andra roliga saker.
Helt klart ett roligt spel men återigen dålig aktivitet gjorde att det föll samman.

Värt att nämnas dock är att kvalitén både på mina men även spelarnas poster inte var alls lika hög som den är här, medelåldern var nog mycket lägre vilket kan ha något med saken att göra, samt erfarenheten inom rollspel.

Anchorman

Swashbuckler
Cissi said:
Cassius, Laowai... Var är ni? :gremfrown:
Julfirande antagligen, kan tänka mig att det kan vara lite lägre kvalité tills åtminstone efter nyår.

Men väntar till att uppdatera er tills jag ser livstecken ifrån de andra.

För er vid kyrkan väntar jag bara på att ni bestämmer er vad ni ska göra, verkar som ni ska ta två bilar, men vill höra lite fler åsikter inan jag går vidare.

Anchorman

Swashbuckler
Halloj alla!

För det första skulle jag uppskatta om rena off topic grejer hålls här, vi har ju en sån fin tråd här :gremtongue:. Det är givetvis helt ok att sätta saker i klammrar men undvik att posta saker i speltråden om du inte rollspelar utan bara skriver nåt off topic.

Helt ok Feuflux att du beskriver sjukhuset, Bengt har ju ändå erfarenhet därifrån.
Dock när/om ni kommer in så kommer saker och ting vara lite annorlunda och jag vill gärna sköta så mycket av områdesbeskrivningen själv. Mycket som händer på sjukhuset kan jag lova :gremwink:

mårten1

Swordsman
Får ta åt mig lite med, sorry :gremsmile:

Sen tog jag inte illa upp på din beskrivning, gillade den faktiskt. DOck är han 32 så kanske bara har hållit på i 20 år med att skaffa guld :gremsmile:

Anchorman

Swashbuckler
Skulle uppskatta om ni som använder skjutvapen specificerar vart ni siktar.
Ibland kan det givetvis vara så att man i panik bara skjuter i samma riktning där det finns zombies eller att man inte har en aning om hur vapnet funkar och därför bara riktar den åt något håll.
Men i andra situationer skulle det vara bra om ni specificerade vart ni siktar.

Iskaral

Swordsman
Nu går det hett till på alla fronter. Mycket uppskattning till Anchorman för detta beroendeframkallande äventyr!

Recca

Femme Fatale
Feuflux said:
Och till de andra gängets internhumor och konstiga handgester har Bengt inget att säga alls. Nu känner han sig gammal av nån anledning.
Det är säkert okay om du rollar Lars, eftersom ni är ett team. :gremsmile:

Feuflux

omjonasson.se
Jag ser Lars som public domain nu när vi strålat samman (kan ju vara smart att jag skriver det också och inte bara tänker det). Take him out for a spin! :gremwink:

Iskaral

Swordsman
Tack så mycket! Nu kan Lollo stärka sin självkänsla på Lars beskostnad. Ja det är lågt, men om man tänker efter är allt egentligen Nickys fel. Lollo måste ju visa vem den verkliga tönten i gruppen är.

Iskaral

Swordsman
Ber om ursäkt för några ändrade inlägg senaste dagarna. Hoppas jag inte har ställt till det för någon. Jag ska skärpa mig. Tack Feoflux för Lars! Jag kan tänka mig att skriva lite åt honom då och då. Han kanske kan hämnas på lollo vid ett senare tillfälle. Det vore inte mer än rätt.

Cissi

Up to no good.
Jag undrar, hur många timmar har förflutit? Det känns nämligen inte mer än logiskt att vi går mot ljus sensommarkväll med efterföljande inte fullt så ljus sensommarnatt. :gremsmile:

I mörkret är du ensam...

Anchorman

Swashbuckler
Cissi said:
Jag undrar, hur många timmar har förflutit? Det känns nämligen inte mer än logiskt att vi går mot ljus sensommarkväll med efterföljande inte fullt så ljus sensommarnatt. :gremsmile:

I mörkret är du ensam...
Har funderat lite på det och det är ganska svårt att bestämma en viss tid, men skulle uppskatta det till 16.30 ungefär, med tanke på att vi börja klockan 13 så känns det rimligt.

Vi får nog fastställa en ordentlig tid när alla har sammanstrålat vilket jag hoppas händer snart :gremsmile:

Iskaral

Swordsman
Ja och Strömavbrott!
Cissi och jag tänker likadant nästan samtidigt. Vi är tvillingsjälar nämligen!

Cissi

Up to no good.
Åh så himla kul! Lollo är ju för fan en riktig kåtbock. Det är lite "this one time, at band camp..." över alltihop! :gremgrin: