Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Imorgon börjar jag jobba igen och återgår till "ska göra mitt bästa för att posta en gång per kväll".

Nu verkar folk ha snackat ihop sig en massa och vara laddade, så jag känner mig tryggt försäkrad om att inte behövas för att driva något framåt. :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Feuflux said:
Imorgon börjar jag jobba igen och återgår till "ska göra mitt bästa för att posta en gång per kväll".

Nu verkar folk ha snackat ihop sig en massa och vara laddade, så jag känner mig tryggt försäkrad om att inte behövas för att driva något framåt. :gremsmile:
Samma här. Kommer från imorn att ha tid med ett inlägg per kväll, och beroende på pluggmängd, inte alltid det heller. Men jag ska försöka allt jag kan att inte bara vara passiv betraktare.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Har en känsla av att mycket kommer vara självgående utan att jag lägger i mig för mycket, vilket bara känns bra, bekanta, konversera, hota allt ni vill :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Har en känsla av att mycket kommer vara självgående utan att jag lägger i mig för mycket, vilket bara känns bra, bekanta, konversera, hota allt ni vill :gremsmile:
Ja, ja! Låt oss interagera! :gremgrin:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
När ni som ska med hissen är redo är det bara att kliva in och trycka på knappen så åker vi!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Nu har jag lite frågor som jag gärna vill att så många som möjligt svarar på.

I skrivande stund är vi uppe i 644 visningar vilket är sjukt kul.
Dock är det viktigt för mig att spelet får ett riktigt slut och att alla har kul hela vägen till slutet.
Så därför frågar jag, hur länge vill ni spela? Vill ni att jag ska runda av eller ska vi köra på ett bra tag till?
Spelet har ju liksom gått in i ett nytt skede nu när alla är samlade, (eller i alla fall i samma byggnad)
så det finns ju jättemånga roliga händelser som kan ske mellan era karaktärer, och var lugna ni kommer få en chans att bekanta er ordentligt snart.

Personligen vill jag hålla på länge till, känns ju lite konstigt om en hel zombie katastrof löses på några timmar, det är ju också intressanta saker som kan hända nu när det blir natt...


Fråga två rör nya spelare
Björn den gode har uttryck att han vill hoppa in, vilket för mig är helt ok och bara kul men vad tycker ni?
Snackade med Yjoben över julen och han kanske också vill komma tillbaka, (Erdan i spelet, var med en kort stund i början)

Enligt mig så är det ok att hoppa in så länge ingen i gruppen har dött, efter det känns det orättvist för de som har dött ifall det kommer nya.

Så för att sammanfatta:

Hur länge till vill ni hålla på?

Är det ok om det kommer in nya spelare nu?
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Själv känner jag att jag gärna håller på ett tag till, riktigt kul och nu börjar man ju träffa fler så åtminstone 650 inlägg till :gremsmile:


Sen om vi vill ha in fler, sure, ju fler desto roligare :gremsmile:

Din notis om att dö fick mig att undra (bara en undring, inget jag vill göra :gremsmile: ), men om karaktären dör, får man rerolla? Inte som the gamers alla bards men bara en tanke som slog mig när du tog upp det. De flesta har väl dött i rollspel och saknade är ofta stor efter en karaktär men efter en dag eller två vill man ju tillbaka igen så undrar bara om den möjligheten finns även här? För det är ett riktigt roligt rollspel :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Mårten said:
Din notis om att dö fick mig att undra (bara en undring, inget jag vill göra :gremsmile: ), men om karaktären dör, får man rerolla? Inte som the gamers alla bards men bara en tanke som slog mig när du tog upp det. De flesta har väl dött i rollspel och saknade är ofta stor efter en karaktär men efter en dag eller två vill man ju tillbaka igen så undrar bara om den möjligheten finns även här? För det är ett riktigt roligt rollspel :gremsmile:

Jag tycker faktiskt inte det, det blir liksom lite poänglöst, jag vet att det är så när man kör bordsrollspel men här känns det lite annorlunda.
Det blir liksom skillnad när någon dör på grund av otur med en tärning eller när någon dör här.

Men jag får gärna er åsikt om detta också
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag vill hålla på länge, länge och ju fler desto bättre!

PS: Recca, det var min chef som kom in och kom på oss. Hon blev skitsur!!! :gremtongue:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Mårten said:
Din notis om att dö fick mig att undra (bara en undring, inget jag vill göra :gremsmile: ), men om karaktären dör, får man rerolla? Inte som the gamers alla bards men bara en tanke som slog mig när du tog upp det. De flesta har väl dött i rollspel och saknade är ofta stor efter en karaktär men efter en dag eller två vill man ju tillbaka igen så undrar bara om den möjligheten finns även här? För det är ett riktigt roligt rollspel :gremsmile:

Jag tycker faktiskt inte det, det blir liksom lite poänglöst, jag vet att det är så när man kör bordsrollspel men här känns det lite annorlunda.
Det blir liksom skillnad när någon dör på grund av otur med en tärning eller när någon dör här.

Men jag får gärna er åsikt om detta också
Hur dör man här då? Det blir ju väldigt relevant att veta det för att försöka bilda sig en uppfattning om hur vi ska hantera död i zombiespelet.

Jag kan tänka mig fortsätta spelet längre. Gillar inte botemedel på zombiegrejen.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Angående döden, så ja, det blir ju lite poänglöst att kasta zombies mot er om ingen av er kan dö, men samtidigt vill jag inte döda någon bara för att döda någon.
För mig ska dödandet av en karaktär ha betydelse, inte bara vara nåt som sker i förbifarten, kanske någon som offrar sig för att alla andra ska klara sig tex.
Dock om någon gör någonting totalt "korkat" som att hoppa in i ett hav av zombies med tanke att man inte kan dö därför är det lugnt, ja då kommer man nog dö tunga
Sen finns det ju mycket annat som kan hända som också är negativt, en allvarlig skada som exempel eller kanske någon nära er dör på grund av ett dåligt beslut ifrån eran sida.

Sen när jag känner att vi närmar oss något slags slut kan det mycket väl bli så att några av er dör... Men jag vill inte döda av någon nu och sen fortsätta spela i flera veckor, känns lite poänglöst

Så skrev jag tidigare, och det är väl ungefär så jag fortfarande tänker. Död måste betyda något för att det ska var någon mening för mig att döda någon av er. Men tro inte att ni är odödliga, för det är ni inte!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Angående döden, så ja, det blir ju lite poänglöst att kasta zombies mot er om ingen av er kan dö, men samtidigt vill jag inte döda någon bara för att döda någon.
För mig ska dödandet av en karaktär ha betydelse, inte bara vara nåt som sker i förbifarten, kanske någon som offrar sig för att alla andra ska klara sig tex.
Dock om någon gör någonting totalt "korkat" som att hoppa in i ett hav av zombies med tanke att man inte kan dö därför är det lugnt, ja då kommer man nog dö tunga
Sen finns det ju mycket annat som kan hända som också är negativt, en allvarlig skada som exempel eller kanske någon nära er dör på grund av ett dåligt beslut ifrån eran sida.

Sen när jag känner att vi närmar oss något slags slut kan det mycket väl bli så att några av er dör... Men jag vill inte döda av någon nu och sen fortsätta spela i flera veckor, känns lite poänglöst
</div>

Så skrev jag tidigare, och det är väl ungefär så jag fortfarande tänker. Död måste betyda något för att det ska var någon mening för mig att döda någon av er. Men tro inte att ni är odödliga, för det är ni inte! </div></div>
Ja. Det låter väl vettigt. :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jupp, då har jag fått svar. Rutger kommer nog inte springa in i en hop av zombis om han kan klara sig ifrån det men ville bara kolla.
Bra svar :gremsmile:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Jag kan tänka mig att hålla på ett bra tag till. Jag kanske inte orkar delta lika intensivt hela tiden, men så länge jag har roligt ser jag ingen anledning att lägga av.

Nya spelare får gärna komma in. Redan nu känns det ganska rörigt när alla är samlade, men vi kan väl dela upp oss.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Iskaral said:
Nya spelare får gärna komma in. Redan nu känns det ganska rörigt när alla är samlade, men vi kan väl dela upp oss.
Medhåll här. När vi var 6 spelare som stod och hängde vid hissen så kändes det för mig som:
1) ingen vågade säga "jag trycker på hissknappen och nu åker vi" eftersom man inte ville beröva de andra chansen att hinna posta
2) det blev lite huller om buller med "tidslinje per inlägg" eller vad jag ska kalla det. Inget stort problem då man lätt kan tänka sig att person A sa nog grej X efter person B sa grej Y, eller så.
3) i alla fall jag vill gärna att alla som är på samma plats som Bengt ska få hinna posta innan jag postar igen. Tack och lov har alla deltagare samma höga inläggningstakt så det här går ju bra, men jag är tillräckligt nojig för att sånt ska kunna bli problem.

Så, gärna nya spelare, men jag ser 5 (eller färre, har ju inte direkt hunnit testa) personer på en och samma plats som max för att det ska bli vettigt flyt.

Jag har heller ingen brådska med att avsluta spelet. Däremot kanske vi ska bryta den här speltråden vid händelse X och starta en akt2 (strålande tillfälle att ta in fler spelare då kanske?) med ett nytt fokus. Akt1 är väl ett "ta reda på exakt vad som hänt".
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jamen jag då? Jag har splittat från gruppen o spelar helt själv. Fatta hur ointressant det är i jämförelse med 6 pers. Skulle lätt ta emot några till min grupp om ni kan avvara dem, så sluta klaga. :gremtongue:


/Recca skojar.
 
Top