Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Jag skakar av mig Cissis hemska och orättvisa anklagelse och riktar en fråga till Spelledaren. Eller jag vill be om en beskrivning av Bergsfors zombies. Vad vet vi om dem efter våra första möten? Hur rör de sig? Hur låter dem? Visar de några som helst tecken på smärta när de blir sårade? Har de några hobbies? Vad tycker egentligen "zombien på gatan" om vad som sker i Bergsfors?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Iskaral said:
Jag skakar av mig Cissis hemska och orättvisa anklagelse och riktar en fråga till Spelledaren. Eller jag vill be om en beskrivning av Bergsfors zombies. Vad vet vi om dem efter våra första möten? Hur rör de sig? Hur låter dem? Visar de några som helst tecken på smärta när de blir sårade? Har de några hobbies? Vad tycker egentligen "zombien på gatan" om vad som sker i Bergsfors?
Det är sån här som händer när vi inte få spela... :gremfrown: Iskaral blir arg och börjar zombiefilosofera. Jag tror inget av det är till vår fördel...
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Iskaral said:
Men tänk Cissi! Zombisarna är också människor. De kanske bara behöver en kram...
Ja för all del. Jag kan ge dom en kram. Och sen blir jag biten och föevandlad till en zombie. Är du nöjd då?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Iskaral said:
Jag skakar av mig Cissis hemska och orättvisa anklagelse och riktar en fråga till Spelledaren. Eller jag vill be om en beskrivning av Bergsfors zombies. Vad vet vi om dem efter våra första möten? Hur rör de sig? Hur låter dem? Visar de några som helst tecken på smärta när de blir sårade? Har de några hobbies? Vad tycker egentligen "zombien på gatan" om vad som sker i Bergsfors?
Hmmm tjusningen är väl lite att ni inte har så bra koll på exakt vad som händer.
Men låt mig sammanfatta det ni har upplevt sen får ni dra egna slutsatser.

Hur rör de sig?

Vissa går andra springer :p, zombier som har skadade ben har en tendens att gå... Även äldre verkar vara långsamma...

Hur låter de?

De väser oftast verkar det som :gremsmile:

Påverkas det av smärta?

Lars smällde sitt metspö i skrevet på en zombie, det stoppade han inte.
Rutger har ju dock tänt eld på en del och det verkar ha effekt...

Har de några hobbies?
Vad ni vet så står dem still om inget aktiverar dem...
(Nu har det ju dock blivit önskemål på att de ska aktiveras men det kommer ske gradvis)
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Cissi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ said:
Iskaral said:
Men tänk Cissi! Zombisarna är också människor. De kanske bara behöver en kram...
Ja för all del. Jag kan ge dom en kram. Och sen blir jag biten och föevandlad till en zombie. Är du nöjd då?
Det beror på Cissi. Har Lollo större chans på zombie-Lunde?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Iskaral said:
Cissi Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ said:
Iskaral said:
Men tänk Cissi! Zombisarna är också människor. De kanske bara behöver en kram...
Ja för all del. Jag kan ge dom en kram. Och sen blir jag biten och föevandlad till en zombie. Är du nöjd då?
Det beror på Cissi. Har Lollo större chans på zombie-Lunde?
Det vet inte du. :gremwink:
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,473
Location
Ludvika
Eftersom Jesper är imun så skulle det ju kännas som att han skulle ha en fördel i det triangeldramat =)
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Laowai kommer vara borta ett tag, så vi har inget val än att fortsätta utan honom just nu. Vi får hjälpas åt att styra Jesper.

Så kör vidare! Jag ska tyvärr iväg nu så kan inte skriva något ikväll.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Nooo!!! :gremfrown:
Men, men...

Iskaral, Lollo och Jesper är vid hissen. Du får styra honom.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Rymdhamster said:
Eftersom Jesper är imun så skulle det ju kännas som att han skulle ha en fördel i det triangeldramat =)
Callate Hámster peluda de mierda!

:gremwink:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Nu händer det mycket saker!

För att undvika eventuella missförstånd så har jag gjort en planlösning över våning sjutton i fall ni kommer dit, så det blir lite lättare att navigera.

Planlösningen är gjord i ett fantastiskt program som kallas för Paint och jag är övergrym på att rita upp saker... Hål i väggen innebär fönster, konferensrummets fönster är dock igenbommat...





Bilden blev liten men här är länk till den

http://i1075.photobucket.com/albums/w437/Killergnutt/Planloumlsning_zps4f0b54f0.jpg
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mårten said:
Rutger

Skit, vad händer där uppe, men utan att fundera eller vänta på svar i radion börjar han springa in i mörkret i trappan med hammaren redo. Nicola ser han kommer inspringande i trapphuset med en fackla men han håller sig i mörkret framför henne för att behålla det lilla mörkerseende han har fått.
Det här är fräckt Mårten. Att skriva in sig själv framför mig när jag skrev först. Det som är fräckt är att du tvingar mig att förhålla mig till ditt inlägg i ett inlägg jag redan skrivit. Nu behöver jag egentligen ändra mitt inlägg eller skriva ett komplementerande inlägg för att visa att Nicky förhåller sig till din RP.

Fräckt och irriterande.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Tycker inte du behöver ändra något, vi reagerade båda samtidigt och började springa upp samtidigt. Skillnaden var att jag var i trapphuset och du i hallen. Kommer du ikapp mig kommer du ikapp mig, jag skrev att jag försöker hålla mig i mörkret framför men det hindrar ju inte att du kommer ikapp :gremsmile:

Nickola kan se mig framför och försöka springa ikapp, och lyckas, helt upp till dig, jag skrev bara att han försöker hålla sig framför för att behålla mörkerseendet.

Men sorry om du blev irriterad, inte min mening.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mårten said:
Tycker inte du behöver ändra något, vi reagerade båda samtidigt och började springa upp samtidigt. Skillnaden var att jag var i trapphuset och du i hallen. Kommer du ikapp mig kommer du ikapp mig, jag skrev att jag försöker hålla mig i mörkret framför men det hindrar ju inte att du kommer ikapp :gremsmile:

Nickola kan se mig framför och försöka springa ikapp, och lyckas, helt upp till dig, jag skrev bara att han försöker hålla sig framför för att behålla mörkerseendet.

Men sorry om du blev irriterad, inte min mening.
Det är ok. Förlåt att jag brusade upp. Jag uppfattade inte att du tyckte att situationen var sådan att din rp var i trapphuset medan min inte var det.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Jag är påväg hem ifrån jobbet, är hemma om en dryg timme ska uppdatera så fort jag kommer innanför dörren :gremsmile:
 
Top