Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Är det inte du som har Linas passerkort? Det fanns två en gång i tiden:
Linas (som Nicola väl tog när hon blev skjuten)
Bengts (som gått halva laget runt, men senast gavs från Lunde till Jimmy)

Bengt (typ 60, vithårig, snällt ansikte, tidigare ambulanssjukvårdare) och Lars (lik sin far, fast 30 år yngre, konduktör och smånördig evighetssingel) är båda klädda som anställda på en bensinmack. Fast Bengt offrade sin slipover nån gång på vägen och har bara skjorta på överkroppen.

Bengt har hammare och morakniv i bältet.
Lars har en bärbar defilibrator, han har fått en pistol av nån av de andra och han tog hand om Jimmys gevär när denne blev skjuten. Men jag har inte koll på om han fortfarande har det.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Här kommer sammanfattning av våra slps, Yjoben sammanfattade Steve och Bengt sammanfattade Lars så de kan ni läsa högre upp.
Inser nu att jag har varit dålig på att beskriva utseenden på folk, Axel som har varit med sen dag ett har aldrig fått sitt utseende beskrivit, mycket underligt.
Den stora frågan är:
Vem har Jimmys studsare?
Vissa hävdar att Axel har den, andra hävdar att Lars har den.



Mohammad

Mohammad är klädd i blåa vaktkläder, han har en stor nyckelknippa som hänger i bältet, även en walkie talkie och en ficklampa hänger här. Kläderna är i bra skick förutom blodstänk på bröstet.
Vakten är ganska biffig, vilket antagligen krävs för hans jobb. Han har en batong som vapen.

Axel


Axel är klädd i blåkläder ifrån verkstan.

Fast blond, och typ, lite kralligare byggd.
Han är beväpnad med ett hemmagjort svärd av plattstål med lindat rep som handtag.



Anna

Anna är polisklädd men har ingen pistol. Hon är ganska liten för att vara polis, hon har blont axellångt hår.
Just nu har hon inga vapen men inte heller några synliga skador.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Iskaral frågade idag i vrållådan om jag uppskattade ironin i att tempot i speltråden sjunkit drastiskt sedan jag lämnade spelet för att det var för högt post-tempo... Det är något jag tänkt på också. I nuvarande tempot så borde jag kunna vara med utan att bli sådär stressad att inläggspressen överskrider underhållningsvärdet.

Han nämnde också frasen "stressad på jobbet men inte över jobbet", och barn har han också. Jag tror att Iskaral är min roligare försvunne tvillingbror. :gremsmile:
Och Mårten är min lite asocialare lillebror. :gremgrin:
I miss you guys, allihop!

MEN
Om jag nu ska hoppa tillbaka in så behöver vi synka lite förväntningar på Bengt.
* kvällsprio i nuläget: 1)familjen 2)programmeringsprojekt 3)zombiespel (ettan fattar väl alla, men tvåan är ny sedan jag började med zombiespelet)
* jag bör kunna posta varje kväll, men jag kommer inte ge mig in i några djupa(eller grunda) intriger, för så mycket tid/inspiration är jag inte beredd att offra
* så jag kommer (om jag nu återvänder) att se mig mig mer som en bakgrundskaraktär än en drivande centralgestalt, bind inte upp några viktigheter på vad jag gör

Jag är Stuart i Big Bang Theory.
Jag är Dean Pelton i Community.
Jag är Nervous Guy i Scrubs.
Ni hajar? Man följer inte Zombiespelet för att veta hur det går för Bengt, men Bengt bidrar till varför man vill följa Zombiespelet.

Jag grubblar en stund till.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Ha! Nu har jag alltså hittat både en tvillingsjäl och en tvillingbror sedan jag la upp min användare på wrnu :gremsmile: Och ni andra har också berikat min tillvaro.

Det är ju bara att hoppa in när som. Hoppas det inte stör att han varit slp ett tag. Jag har själv skrivit lite Bengt. Fast inget okarakteristiskt hoppas jag :gremshocked:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Ja kom tillbaka Feuflux, vi saknar dig med. :heart:

Jag är ju en av dem som bidragit till den höga inläggstakten men jag lovar att försöka skärpa mig. Iskaral är så duktig på att ge mig dåligt samvete för att jag gång efter annan kör över honom så jag skulle nog tjäna en del sinnesfrid om jag lugnade ner mig lite. :gremsmile:

Kram!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Det var ett kort avhopp Feu :gremsmile: Självklart är du välkommen tillbaka, vi har inte styrt Bengt så mycket så det har inte hänt han så mycket när du var borta.


Det har ju varit lugnt nu ett par dagar, vet inte om det är en effekt av vad som hände i mitten av veckan, eller om bara folk har varit upptagna, kanske en kombination.

Några tankar om framtiden:

Med tanke på att det har varit lite laddad stämmning mellan flera spelare så funderade jag på att jag skulle korta ner spelet och strunta i mycket det jag tänkt kan hända.
Men så bestämde jag mig för att strunta i det :gremtongue:
Det kommer dyka upp en möjlighet i spelet att lämna spelet nån gång under veckan så ni som känner att ni har tröttnat eller inte orkar mer kan lämna i det läget, värt att tänka på att utnyttjar ni den möjligheten så går det inte att komma tillbaka igen utan då lämnar man för gott.
Jag hoppas ju givetvis att ingen vill lämna, men ni som stannar kvar ser jag som att ni är redo att köra ett par månader till.
Ni kommer antagligen också snart att dela upp er i mindre grupper, att spela i en sån här stor grupp är inte optimalt och de flyter oftast på lite bättre i mindre grupper.

Yjoben kommer få ha den här veckan på sig att öka sin aktivitet har den inte ökat markant innan nästa helg så kommer jag skriva ut han ur spelet, ingen mening att ha en spelare som postar var tredje-fjärde dag. Det kommer inte funka när det blir lite mer högintensiva situationer.


Sen är det det här med nya spelare, nya spelare kan ju givetvis ge lite liv i spelet och starta upp nya intressanta händelser, men samtidigt känner jag att det inte är någon större mening att hoppa in för sent.
Så om nån mer vill hoppa in så får hen säga till under de närmaste dagarna. Vi kan väl säga onsdag som sista dag att anmäla sig (man behöver inte ha karaktär klar tills dess men åtminstone sagt till att man vill hoppa in)



Sen en annan fundering om själva spelet.
Mat...

Mat brukar ju ofta vara en stor grej i zombiemedia här har det dock inte varit någon stor grej, har någon behövt mat har man bara skrivit att man plockar något ur närmsta kyl.
Helt ok, men jag funderar på om vi ska göra mat något svårare att få tag i, så det blir en motivation att hela tiden söka efter mat.
Att man kanske motvilligt måste gå in i en mataffär och riskera livet för att få tag i mat.
Vad tycker ni?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Att maten mystiskt försvinner tycker jag låter extremt orealistiskt. Kör en downtime istället.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag tycker att det här kan vara coolt. Med maten alltså. Låt den ta slut på vår våning, och att vi inte kan hitta mer på våningar som inte har zombies. Presto, vi behöver jaga maten igen :gremsmile:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tycker lite mer "vardagsproblem" är en bra idé. Svårare med mat och skydd och så vidare. Det skulle tillföra lite spänning minst sagt. :gremsmile:

Men en downtime kanske kan vara en plan också. När vi väl kommit in till de galna vetenskapsmännen.

Låt saker hända Anchorman! Vi är många som fortfarande vill spela! :gremlaugh:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Detta förutsätter förstås att det blir omöjligt att lämna staden eller att plågan sprider sig.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cissi said:
Jag tycker lite mer "vardagsproblem" är en bra idé. Svårare med mat och skydd och så vidare. Det skulle tillföra lite spänning minst sagt. :gremsmile:

Men en downtime kanske kan vara en plan också. När vi väl kommit in till de galna vetenskapsmännen.

Låt saker hända Anchorman! Vi är många som fortfarande vill spela! :gremlaugh:
Och att de faktiska zombiesarna börjar röra sig lite mer. Att det inte räcker med att vi inte syns. Jag skulle gilla att det kräver lite noise-discipline, att vi måste hålla koll på dörrarna. Eller en sån sak som att vi inte ens har säkrat alla rum på våningen vi är i liksom. Recipe for disaster.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Visst ska vi ha en downtime jag menar bara att man i fortsättningen inte bara kan skriva att man går in i ett rum öppnar en kyl och hittar en matlåda utan att det krävs mer aktiv sökande, att det blir ungefär samma regler som för vapen
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Det var ett kort avhopp Feu :gremsmile:
Jag känner mig som en fåntratt...

Självklart är du välkommen tillbaka, vi har inte styrt Bengt så mycket så det har inte hänt han så mycket när du var borta.
Tack, och jag tycker ni skött Bengt ypperligt.

Vad gäller mat så låter det väl bra med mer fokus på basic saker som föda/sovplatser/säkerhet. Men som sagt, forskarna först och sen starta ett "kapitel två".

Nattning snart, men sen ska jag ha tid att posta i speltråden.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Där försvann Recca, inte bara härifrån utan hela forumet :gremfrown:

Känns ju som det här vad det sista vi behövde då stämningen redan var låg här...
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Och Mårten är min lite asocialare lillebror.
Gillar den kommentaren, passar rätt bra :gremsmile:
Men riktigt kul att se att du kommit tillbaka! :gremsmile:

Dock mera tråkigt med Recca, vi får hoppas att hon får lust att komma tillbaka igen.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Efter fått tips i pm om det så tar vi nu en paus. Vi fortsätter på torsdag. Så försök att inte lägga in nån post förrän på Torsdag.

Den här pausen är för att alla inklusive mig ska få lugna ner sig något så vi kan komma tillbaka med positiv inställning och spelglädje igen.

Så vi ses på torsdag folk! Och då kör vi ordentligt igen :gremsmile:
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Laowai said:
Och att de faktiska zombiesarna börjar röra sig lite mer. Att det inte räcker med att vi inte syns. Jag skulle gilla att det kräver lite noise-discipline, att vi måste hålla koll på dörrarna. Eller en sån sak som att vi inte ens har säkrat alla rum på våningen vi är i liksom. Recipe for disaster.
Man kan ju tänka sig att zombiesarna först nu börjar bli hungriga på allvar och att de därför blir mer aktiva. Och så en brand i sjukhuset som tvingar oss ut i mörka natten. Ska man ha lyse för att se och dra till sig alla zombies eller smyga í mörkret och riskera att snubbla på en? Vad mer? Skyfall, råttinvasion, vattnet slutar fungera.

Jag har förresten en idé till uppföljaren. Check it: De traumatiserade överlevarna bjuds på en semesterresa av staten till en liten tropisk ö, ett semesterparadis. Men naturligtvis; i en av överlevarnas kroppar utkämpas en segdragen kamp mot ett elakt litet virus.
Zombies i karibien!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,473
Location
Ludvika
Hmmm, missade jag något. Hur vet de på övervåningen att det är Jesper som är immun?
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Fint Iskaral! Ge Anchorman tips på hur han ska döda av oss!
Fast det låter onekligen lite spännande.

Anchor, hur har du tänkt dig dowmtimen btw?

Kramar
 
Top