Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Iskaral said:
Det blir allt svårare att inte göra bort sig också; prata med personer som inte är där, använda saker man blivit av med och så vidare.
Hehe, sluta tänka samma saker som jag här i tråden nu!

När det nyligen skrevs om att kontakta polisen men att polisradion var glömt i bilen så blev jag allmännt ställd för jag trodde att den användes när vi dissades över intercom vid den första hissen. Och jag orkar verkligen inte att bläddra tillbaka sida för sida i speltråden och leta text. Jag har dålig koll på vad ni andra har för prylar helt enkelt (men mitt minne är ett as som bara memorerar Mora Träsk-texter och inte sånt som jag vill memorera).
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Tror det var Rutgers radio, och den tog Nicola tydligen. Jag fattade det som lm Rutger fortfarande hade den men tydligen inte
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Tror det var Rutgers radio, och den tog Nicola tydligen. Jag fattade det som lm Rutger fortfarande hade den men tydligen inte
Jag tog den ju och Rutger fick den aldrig åter i skriven text, men han kunde lika gärna haft den. Jag lät honom bestämma om han hade den.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Mig ska ni inte vänta på. Jag sitter med en halvsovande småkinkig dotter på 2 månader i famnen och skriver det här med en hand. Har inte en chans att hålla ert tempo ens om jag haft drivet.

Bengt håller sig i bakgrunden när det bråkas. Han kan inte lösa era konflikter. Han vill nå forskarna och se till att ett botemedel skapas och distribueras.

Och Feuflux/Olof vill sova 12 timmar i streck. :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Herregud vad ni har postat! Kag har vart upptagen ett par timmar men är påväg hem nu
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Verkligen högt tempo... Rutger hade viljat skrika på er att ni beter er värre än hans elever... dock är ju typ allt över nu så det blir lite tafatt :gremsmile:

Aja, så blir det ibland, får se vad som händer så kanske jag kommer på något att skriva imorgon bitti :gremsmile:

[Vill notera, att det var grymt roligt läst och snyggt spelat... får se till att vara online till nästa gång ni gör något liknande :gremsmile: ]
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mårten said:
"Och du tror de har ett botemedel? I sådanna fall är de ju bara sadister. Själv tror jag att de var så korkade att de gjorde ett virus utan botemedel, annars skulle de själva inte ha zombiproblem. Fattar inte varför man gör ett sådant virus. Iditoter!"
[Umm... Är Rutger medveten om att de på våningen där uppe tillverkade viruset? Är det inte bara min karaktär som vet det eftersom Lina sagt det till henne?]
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Har inte riktigt läst din och linas diskutioner, men det är de slutsatser han har dragit efter vad som hänt och vad de själva sade och liknande. :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mårten said:
Har inte riktigt läst din och linas diskutioner, men det är de slutsatser han har dragit efter vad som hänt och vad de själva sade och liknande. :gremsmile:
Jag dubbelkollar för jag har inte själv nån koll på vad som sagts förutom att just det var en grej som Lina berättade om.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Jag har tänkt mig att Bengt inte vet något om hur viruset kom ut iaf... men när det sägs rakt ut av Rutger nu så får jag ju reagera.

Laowai: Det är ett smart drag att du gör en "innehåll kommer snart"-post för att markera att här vill du göra ett instick om vad som händer med Jesper, men du borde nog även göra ett nytt inlägg sist i tråden som säger "läs det här <länk>" för om det kommit massa nya inlägg emellan så har åtminstone jag lätt för att missa det.
Och står två pers och kysser varandra medan alla runtom pratar om en polisstation så känns det bara... konstigt? :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Feuflux said:
Jag har tänkt mig att Bengt inte vet något om hur viruset kom ut iaf... men när det sägs rakt ut av Rutger nu så får jag ju reagera.

Laowai: Det är ett smart drag att du gör en "innehåll kommer snart"-post för att markera att här vill du göra ett instick om vad som händer med Jesper, men du borde nog även göra ett nytt inlägg sist i tråden som säger "läs det här <länk>" för om det kommit massa nya inlägg emellan så har åtminstone jag lätt för att missa det.
Och står två pers och kysser varandra medan alla runtom pratar om en polisstation så känns det bara... konstigt? :gremsmile:
Ajuste. Till nästa gång då =) (also, he just went for it.)
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,345
Location
Göteborg
Namn: Felica Segercrantz, fast alla kallar henne Mormor ganja
Ålder: 67
Utseende: Felicia är en klassisk övervintrad hippie. Går runt i rastaflätor i någon brun nyans och kläder i alla möjliga färger och konstelltioner, ofta många plagg, och alltid något på huvudet. Det märks att hon är gammal, kraftiga rynkor i ansiktet och på händerna men en blick som skulle kunna skära genom stål.

Viktiga personer:
Hon har visserligen tre barn (Saga, Harmony och Jesus) men dom ringer aldrig. Fast det viktigaste är förstås att dom är lyckliga. Har annars en uppsjö bekanta, ibland känns det som att halva Bergfors någon gång varit hemma hos mormor och festat, men hon har väldigt svårt för att låta någon komma riktigt nära.

Övriga drivkrafter:
Hon vill förbättra samhället. Allt har blivit så kallt och hårt nuförtiden och hon hatar hur allt numera verkar handla om pengar. Ibland drömmer hon om en apokalyps så att man sen kunde bygga upp det på riktigt igen, med frihet och balans som ledord, inte det här jävla skitsamhället när 14åringar prostituerar sig för heroin. Det var bättre förr! Även om den här drivkraften i någon mening är religiös, och väldigt stark så har det inte märkts så mycket, hon försöker sprida värme genom att ha ett mer eller mindre öppet hem, men litar inte på politiker eller föreningar och har därför inget sådant engagemang.

Bakgrund:
Hennes fina familj blev kanske inte chockade men fruktansvärt upprörda när hon på sin 18-årsdag flyttade från den fina villan på Lidingö till ett tidigt hippiekollektiv på landet. Mamman bröt direkt alla kontakter, men hennes far, nu död sen länge, hoppades på att hon skulle återfå sitt förnuft och skickade envetet kort på jul, födelsedag och namnsdag. När Flower Power började bli stort så var Felicia redan där, och hon älskade det.

Visst allt var inte en dans på blommor men friheten, kampen, glöden, alla snälla människor, alla snygga människor, och att röka, hon gick igenom både 60 och 70talet som i ett rus (eller ofta bokstavligen i ett rus), hon födde barn med bara en vag idé om vem som var pappan och väntade på och kämpade för den sköna nya värld som var i antågande.

Sen kom 80-talet, och allt gick åt helvete. Fast inte ens det var Felicia speciellt snabb på att plocak upp. Visst kollektivet upplöstes och hon flyttade med sina barn till Bergfors. Pengar blev en kort stund ett problem, innan hon då hon för första gången på länge faktiskt var skriven på adressen hon bodde på, fick ett brev från en bank som länge sökt henne då det fanns ett konto i hennes namn som hennes far under en lång tid satt in pengar på. Så det blev en villa, med stor trädgård, i Bergfors östra delar, pengarna hade nog mer än väl räckt till ett hus på gräddhyllan men med rätta så insåg hon att hon nog inte skulle trivas där.

Barnen flyttade ut en efter en rätt snart, och det var efter det som hon började odla själv. Och det var också här någon gång som festerna började. Nu var det verkligen inte tal om några vilda fester, snarare fester av typen minimalistisk indisk musik och folk som satt, och låg med ett leende över sig och kanske pratade lite medan röken fyllde vardagsrummet. Det blev lite av en grej av det, och Mormor Ganja blev en lokalkändis inom vissa kretsar. Folk kom och gick, ibland hade hon folk där som bodde kvar i flera månader, ibland folk som kom för en timme för att aldrig komma tillbaks. Hon bjöd alltid på rökat på festerna, men sålde också för folk som ville ha med sig därifrån. Det dröjde inte länge innan polisen fick reda på det förstås, och efter en första villkorlig dom så hamnade hon efter att ha åkt dit andra gången två år på en öppen anstalt. Det rörde henne inte särskilt mycket, visst hon hatade staten och samhället lite mer efter det, och hon hatade att inte vara fri, men som hon brukade säga, livet går vidare.

Så när hon kommit ut igen så drog snart festerna igång igen. Att den nya polischefen var en återkommande besökande samt att mormor var stenhård på att aldrig släppa in några barn/ungdomar, och att hon nu helt slutat sälja var alla saker som bidrog till att hon sen dess har lyckats hålla sig utanför polishuset. Lever gör hon på ärvda pengar och mycket av tiden går åt till olika handarbeten, och trädgården, hon är mycket intresserad av trädgården och är nog den, inklusive de som jobbar där, den som kan Bergfors botaniska trädgård bäst. En del saker därifrån kan också ha råkat lånats till hennes egen vackra men framförallt fullständigt övervuxna trädgård.

Färdigheter
Fysik = 2, hon är inte snabb, inte stark, men jävligt seg
Stresstålighet = 5, om det är hennes egen religion, ålder eller bara en slump, Mormor kan inte bli stressad utan ser alltid situationen lika klart (eller dimmigt) som när havet är helt lugnt.
Ledarskap = 3, hon är väldigt bra på att prata med folk, och att övertyga folk, men hon är inte alls bra på att fatta snabba beslut, eller beslut överhuvudtaget.
Stadskunskap: 2 Hon hittar till botaniska, och väldigt bra där, till konsum och lite till, hon har visserligen bott här väldigt länge men aldrig riktigt varit typen för långa promenader.
Bilkörning: 1 Har aldrig haft körkort, och om hon hade skaffat det hade hon nog snart blivit av med det.
Närstrid: 1 Hon tror inte på våld och brukar klara sig på att man inte slår en gammal tant (hon har sett gammal ut sen hon var 40 iaf), hoppas zombies tänker likadant :gremwink:
Vapenhantering: 1 Pacifist, och enda vettiga man kan göra med ett vapen är att förstöra det.

Övriga färdigheter:
Empati: Hon har varit med länge och träffat väldigt mycket folk, det sägs att hon kan se rakt in i folks själar, och det är inte mycket hon inte kan snappa upp.

Botanik: Hon har ingen formell utbildning och kanske inte de rätta namnen på saker och ting, men hon är en självlärd mästare på allt som växer och som eventuellt kan ätas, rökas eller bara vara vackert.

Startplats: Ligger i en grotta under botaniska trädgården. I grottan odlas en stolt samling svampar, men då dessa kräver mörker så sker bara en visning i veckan, och däremellan är det alldeles underbart. Ingen som stör, men framförallt mysiga lukter och porlande vatten. Det är inte första gången hon blivit hög här, och hon har precis vaknat till igen. Tar sakta på sig ryggsäcken, en egensydd helt i tyg, och smyger fram mot utgången, det är ju viktigt att ingen ser när hon går ut därifrån, fast det är klart i värsta fall kan man alltid spela förvirrad gammal dam.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Alltså, jag vill inte vara svår... Men vad ska vi ha Anchorman till om vi börjar skriva inlägg för bara npcerna?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cissi said:
Alltså, jag vill inte vara svår... Men vad ska vi ha Anchorman till om vi börjar skriva inlägg för bara npcerna?
Så sluta vara svår då, tack. Jag är en autonom självtänkande varelse som har rätt att fatta egna beslut och behöver ingen tillrättavisning. Det är bara nedlåtande. Jag bedömde att det vore orealistiskt att en oviktig npc står och glor under ett tillfälle då han ombeds göra någonting han inte har anledning att protestera mot. Han måste dessutom sätta sig i rörelse för att scenen ska förlängas. Så länge Muhammed bara står där är scenen bruten. Så i stället för att vi och Muhammed står där handfallna i väntan på Anchorman som måste uppdatera vad han gör. Vilket antagligen kräver en halv menings aktivt deltagande så skrev jag ett inlägg som gör att vi kan fortsätta rollspela i ögonblicket som råder - scenen förlängs.

/Recca som blev irriterad på tillsägelsen men som nu inte är upprörd längre. Förlåt för att jag snappade.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Now now.

Det är väl inget att kriga om. Jag menar, fine, det kanske traditionellt är sl's jobb att deiva NPc:er, men vad skulle Muhammed säga "Nä! Ni får hitta själva! " och sen sätta sig och leka med mobilen?

:gremwink:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tycker bara det är så märkligt att du tog på dig spelledarrollen över huvudet på Anchorman istället för att vänta på att han driver scenen. Som sagt, om vi alla börjar göra det så faller ju hela vitsen med att ha en SL överhuvudtaget.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Okay så här då. *Recca inser att hon kanske beter sig väl aggressivt och förklarar sig lite närmre.*

Jag anser inte att jag gjort det. Det är ingen avgörande situation. Jag har fått tillsägelsen tidigare att inte skapa saker och ting och inte bygga situationer som jag automatiskt klarar av. Det här tillhör inte den kategorin. Jag har fått veta att jag inte bör besegra ett rum fullt med zombier utan låta SL avgöra vad som händer efter att jag skrivit vad jag vill göra. Det här tillhör inte den kategorin.

Anser du att jag gått över huvudet på Anchorman och obsoletat honom så är det okay. Men jag tycker inte jag har gjort det. Jag tänker låta Anchorman bedöma situationen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jag tänkte bara, eftersom han påpekat det förut, precis som du sa... Förlåt.
 
Top