Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Så nu är jag hemma och kan svara :gremsmile:

Jag är lite diplomatiskt och ställer mig nånstans i mitten. För mig är det ok att man styr slps till viss del, och här var en sådan händelse där det var helt ok att styra Mohammad (japp så heter han, verkar som det är en ny verision på det namnet varje gång någon skriver...)
Det är är precis som när Cassius styrde LJ vid stugan eller när Feuflux har styrt Lars det är helt ok så länge man inte gör något helt galet eller får dem dödade.
Dock är jag inte jätteförtjust i att man skriver ett helt inlägg som en annan karaktär, men det är väl egentligen inte större fara.
Jag hade föredragit att Laowai skrev något i stil med:
"Jag tar Mohammad till hjälp och han leder mig till vart det finns bandage"
Utgången är ju densamma så det spelar ju egentligen ingen större roll bara ser lite bättre ut i min mening.

Sen kan det ju alltid vara smart att inte låsa upp sin karaktär i väntan på att jag eller nån annan spelare måste skriva något för att man ska kunna skriva igen, så det kan ju vara värt att tänka på.

/Anchorman som känner att det här problemet hade kunnat undvikits om han gjorde det mer tydligt ifrån början vad som gällde för SLPs
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Angående geografin på våning sexton, ni är ju på en psykavdelning, därav finns det ju inte direkt några operationsrum därför inga skalpeller eller liknande finns här. Men trapphuset kanske inte är bästa stället att plocka ut en kula. Sen förstod jag det som att Jesper hämtade bandagen och sen gick ner en våning?
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Yes. Helt korrekt. Förlåt att jag var otydlig. Menade att vi hämtade bandagen, att mohammad sprang tillbaks med dem, och att jesper letar vidare utrustning.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Med geografi menar jag allt som har med korridorer, svängar etc att göra. Jag är helt enkelt helt lost och orkar inte läsa bakåt och lista ut saker. Så jag räknar med att SL och övriga hjälper Bengt att hitta rätt. :gremsmile:

Gissar att Jesper ska clear:a våning 15 innan vi glatt åker ner i hissen?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Feuflux said:
Med geografi menar jag allt som har med korridorer, svängar etc att göra. Jag är helt enkelt helt lost och orkar inte läsa bakåt och lista ut saker. Så jag räknar med att SL och övriga hjälper Bengt att hitta rätt. :gremsmile:

Gissar att Jesper ska clear:a våning 15 innan vi glatt åker ner i hissen?
Det är en lång korridor med patientrum och förråd längs den, korridoren svänger vid änden mot hissarna där ni kom ifrån. Har inte beskrivit jättenoga våningen så ni kan lägga in saker.

Hur ni gör med Jesper är upp till er :gremsmile:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Feuflux said:
Med geografi menar jag allt som har med korridorer, svängar etc att göra. Jag är helt enkelt helt lost och orkar inte läsa bakåt och lista ut saker. Så jag räknar med att SL och övriga hjälper Bengt att hitta rätt. :gremsmile:

Gissar att Jesper ska clear:a våning 15 innan vi glatt åker ner i hissen?
Det är en lång korridor med patientrum och förråd längs den, korridoren svänger vid änden mot hissarna där ni kom ifrån. Har inte beskrivit jättenoga våningen så ni kan lägga in saker.

Hur ni gör med Jesper är upp till er :gremsmile:
Du får väl beskriva vad Jesper ser när han kilar ut genom glipanni dörren då :gremsmile:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Jag vill mest bort från "line of sight" från dörren så vi inte blir skjutna i ryggen om de får för sig att hämnas för vad Jimmy gjorde. :gremsmile:

Gjorde en liten ändring i min post nu. Men då är Bengts plan att vänta vid trapphusdörren/hissen på att Jesper återkommer med info om läget.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Laowai said:
Anchorman said:
Feuflux said:
Med geografi menar jag allt som har med korridorer, svängar etc att göra. Jag är helt enkelt helt lost och orkar inte läsa bakåt och lista ut saker. Så jag räknar med att SL och övriga hjälper Bengt att hitta rätt. :gremsmile:

Gissar att Jesper ska clear:a våning 15 innan vi glatt åker ner i hissen?
Det är en lång korridor med patientrum och förråd längs den, korridoren svänger vid änden mot hissarna där ni kom ifrån. Har inte beskrivit jättenoga våningen så ni kan lägga in saker.

Hur ni gör med Jesper är upp till er :gremsmile:
Du får väl beskriva vad Jesper ser när han kilar ut genom glipanni dörren då :gremsmile:
Absolut tänkte bara vänta in Recca, vem vet hon kanske följer efter och det vill jag inte förstöra det
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Haha nice, min googling på "hemgjorda bomber från abmulansutrustning" hittade inga resultat dock :gremsmile:
Kollar upp detta lite noggrannare till frukost imorgon, tack Anchorman!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Mårten said:
Haha nice, min googling på "hemgjorda bomber från abmulansutrustning" hittade inga resultat dock :gremsmile:
Kollar upp detta lite noggrannare till frukost imorgon, tack Anchorman!
Dock kommer FRA gripa dig imorgon :gremtongue:
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Mårten said:
Haha nice, min googling på "hemgjorda bomber från abmulansutrustning" hittade inga resultat dock :gremsmile:
Kollar upp detta lite noggrannare till frukost imorgon, tack Anchorman!
Skjut syretuben.

De sprängs :gremsmile:
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Dock kommer FRA gripa dig imorgon
Det borde de nog gjort för länge sedan när jag sökt för "enkla bomber i hemmet", "hemmagjord bomb", "explosiva kemiska reaktioner" men de verkar inte kolla upp mig så noga... vänta, någon är vid dörren kommer snart...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Jag blir mer och mer sugen på att låta Bengt greppa ett skjutvapen och gå all in som actionhjälte... men det skulle vara lite out of character. :gremwink:
 
Top