Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Ja alltså prata med varandra får ni gärna göra, så länge ni inte kliver in i hissen och åker upp.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,473
Location
Ludvika
Så jäkla bara scen mellan Nicky och Jesper för övrigt! Skitbra spänning och stämmning!
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Min reaktion var mera "What, men skulle de inte slåss... vad händer? Gillade inte ha lunde!.... hänger inte med!" (men sen är jag väl lite gammaldags och... pryd (i brist för ett bättre ord)) :gremlaugh:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
First off: grym sekvens med Jesper och Nicky. Tror det var första gången i spelet som jag såg karaktärerna snarare än spelarna ifall ni förstår vad jag menar.
Vilket lett till lite blandade insikter som jag inte orkar dra, men t.ex. en rejäl fundering över om jag alls är intresserad av gestaltning.

Sen: Det postas i väldigt högt tempo nu (och fler spelare dessutom). Jag har lite svårt att hinna med och det sabbar lite glädjen för mig, det blir en press att posta när jag borde posta för att inte sabba flödet.
Tisdag och torsdag har varit jobbiga dagar den här veckan med mycket liten egentid och om jag har en halvtimme över så vill jag kanske inte lägga all den tiden på att läsa ikapp speltråden. Så jag är lite off just nu, och orkar inte riktigt hänga med på vem som är var eller vem som är skadad och så blir det ännu svårare att skriva nåt vettigt.

Jag har just nu ett pepp-ryck på programmering och vill egentligen lägga typ all fritid där... men då behöver jag ha full fokus på kodandet, och det rimmar uselt med att hänga med lilla dottern på kvällarna. Att spela här klarar jag av på ett helt annat sätt trots att jag blir "störd" av och till.

Jag vill absolut inte vara en bromskloss, jag vill inte hoppa av och jag vill inte att ni tar någon hänsyn till det här utan fortsätter som ni vill (för ni verkar ha väldigt roligt). Så löser jag det här när jag vet vad jag vill.

(Just nu har jag för övrigt ingen aning om vad Bengt vill.)
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Min familjefarskollega Feuflux har rätt om tempot. Jag blir också stressad, men vill inte att händelser ska gå förbi mig. Och nu är vi alla samlade på sjukhuset.

Som flera av er vet har jag föreslagit en spelfri dag, lördag. Jag låter er bestämma själva så klart :gremwink: men det kanske blir lite mindre idag eftersom jag inte tänker posta och ett par stycken av spelarna ska åka bort.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag kan tidvis känna likadant iom att jag pluggar, men på kvällarna blir det ofta att jag sitter på forumet istället. Det är lite dumt faktiskt :gremsmile:

Jag hade tänkt att inte posta med jesper föränn ikväll och istället umgås med min tjej som typ bara har sett min rygg i en vecka.

Jag lär logga in igen efter typ 8-9. Mors o/
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Jag känner inte nödvändigtvis att vi måste kalla idag en spelarfri dag. Det var ingen som vänta på Yjoben eller Feuflux igår så varför ska andra stanna upp idag för att vissa inte är här.
Däremot om man själv inte vill posta idag eller imorgon så går det givetvis jättebra, alla ska posta i den takt man vill och kan :gremsmile:

Det blir ju lite galet när alla är på samma ställe och jag hade tänkt hålla ambulansen borta ett tag till men jag fick en känsla av att ni ville vänta in dem innan ni åker upp en våning så då var det lika bra att de kom tillbaka.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
5,006
Location
Linköping
Men äsch, givetvis har Bengt koll på att Lina är skjuten även om Feuflux är glömskare än en guldfisk...

...men vart tog liket vägen?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Feuflux said:
Men äsch, givetvis har Bengt koll på att Lina är skjuten även om Feuflux är glömskare än en guldfisk...

...men vart tog liket vägen?
Hon liggger väl kvar :gremtongue:

Onödigt många slps nu, var inte meningen men det bara blev så...
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Anchorman: Jag känner inte nödvändigtvis att vi måste kalla idag en spelarfri dag. Det var ingen som vänta på Yjoben eller Feuflux igår så varför ska andra stanna upp idag för att vissa inte är här.

jo jag vet det. Och jag tror inte att jag är Centre of the Universe. Jag talade inte bara i egen sak. Jag menade bara att det verkade vara en lämplig dag. Och jag tycker att en spelfri dag då och då är något att tänka på. Poängen är just att man kan ta ett break utan att missa en massa situationer där man rimligen skulle ha agerat (typ Ambulans-Bengt står brevid och rullar tummarna medan någon förblöder och vanvårdas av okunniga kamrater). Bara ett av många möjliga scenarion. Sedan kan man behöva stanna upp i lugn och ro och tänka efter och hitta inspiration. Det är faktiskt bara ett tecken på mitt stora engagemang för spelet att jag tänker så. OBS! Skriver detta med lätt hand och ett högst resonabelt tonfall.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral:

Jag har inte postat idag iaf. Min rollperson ligger ju och sover bara för att jag är så respektfull gentemot dina önskningar. Märker du vad snäll jag är som respekterar er andra så?



/Recca som är ordentligt berusad och inte det minsta respektfull egentligen. :gremlaugh:
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
På tal om det... tidlinje. Alltså, jag fattade det som att det var strömavbrott i tio sekunder, en minut senare kom vi ner i garaget, någon minut senare var Rutger och gänget på väg upp, Lunde och Lollo stökade runt en liten stund och är nu uppe. Jag tänker att detta kanske tog tio-femton minuter, max!

Jag vill att någon förklarar för mig hur Jesper och Nicky på samma tidsperiod hann ha sex, mysa i soffan och somna inte bara en utan två gånger, dricka och snacka. Jag menar tio-femotn minuter!

puss!
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Enkelt! De svartklädda har kommit hit från framtiden för att försöka stoppa epidemin som nästan utrotade mänskligheten. Klart som fan att det blir lite störningar i rymdtidskontiniumet då.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Cissi said:
På tal om det... tidlinje. Alltså, jag fattade det som att det var strömavbrott i tio sekunder, en minut senare kom vi ner i garaget, någon minut senare var Rutger och gänget på väg upp, Lunde och Lollo stökade runt en liten stund och är nu uppe. Jag tänker att detta kanske tog tio-femton minuter, max!

Jag vill att någon förklarar för mig hur Jesper och Nicky på samma tidsperiod hann ha sex, mysa i soffan och somna inte bara en utan två gånger, dricka och snacka. Jag menar tio-femotn minuter!

puss!
Det blir lite löjligt om vi ska hålla på och mäta tid... Huvudsaken är att vi kör våra grejer och sen är vi ungefär samstämmiga. Annars blir det bara omöjlig matematik där alla känner sig orättvist behandlade. Om du vill kan vi räkna ord också så får vi se vilken tidslinje som skrivit mest innan strömavbrottet... Min poäng är att det är jätteonödigt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Iskaral said:
Enkelt! De svartklädda har kommit hit från framtiden för att försöka stoppa epidemin som nästan utrotade mänskligheten. Klart som fan att det blir lite störningar i rymdtidskontiniumet då.
Så måste det vara! Gud vad bra att du är här och reder ut alla mina frågetecken! Tack.
Kram
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag hade en diskussion med min bror om rollspel och om lajv framförallt eftersom han kör väldigt mycket lajv. Han pratade om respekten gentemot scener. De scriptar ju händelser på så vis att en liten grupp på ett stort lajv med kanske 40 pers ska spela ut en liten scen bara. Då är det ju viktigt att de övriga 35 personerna inte ignorerar eller kör över eller avbryter scenen som är tänkt att utspela sig. Det här gränsar till Spotlightmoments som "rollspelsgrepp" och jag tycker även är relevant för en diskussion om tid här. Säg att en scen utspelar sig på två olika platser men på ena platsen tar den slut snabbare då vill man kanske ha möjlighet att få behålla spotlighten på scen nr 2 ändå, inte bli avbruten.

Om det är viktigt att det finns ett stressmoment i rörelsen mot scen 2 för personerna som befann sig i scen 1 så kanske man kan låta dem inträda i slutet/sammanfattningen av scen 2, men om ett sådant inte finns blir det inte bra att prata om tid som om tidsmekaniken är någonting vi bör höja över spelnöje.

/Recca som skriver snabbt och är lite dragen. <.<
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Tjolahopp, lite full ikväll men lägger mina tankar ändå.

För det första Iskaral, jag är defenitivt inte emot begreppet spelarfria dagar, men jag tror bara det krävs en liten heads up inte bara några timmar innan, då vissa kanske tänker "Jag skriver imorgon" bara för att inse att den dagen är en spelarfri dag och ingen annan kommer skriva då.

Tidslinjen, hmmmmm
En gång i tiden fanns en tanke att hålla allt enligt en viss tidslinje HAHAHA det gick verkligen inte.
För att hålla allt enligt tidslinje måste man hålla koll på alla andra som postar och anpassa sig efter det, själva spelet blir ohållbart.
Visst Nicky och Jesper hade en ganska kort sexakt och sen somnade så är det, men gör det något?

Och Cissi, nu vill jag inte vara grinig men eftersom du klanka ner på tidslinjen så kan ju jag påpeka att Lollo och Lunde tog sig tid att:
Lägga om såren på Lundes händer
Kyssas
Ha kort förspel och avbryta

På samma tid som:
Hissen åkte upp till sextonde våningen och vände.


Ska vi konstant rätta oss efter tidslinje då måste man också vänta på folk som inte är online, vilket kan bli aningens tråkigt.
Scener såsom när Jimmy och Nicola träffades eller när Jesper och Nicola bråkade och hade sex eller Lollos och Lundes garagescen hade inte blivit lika kraftfulla ifall man varit tvungen att anpassa sig efter alla andra.
För mig är det viktigare att få till bra scener och spel där man verkligen kan leva sig in i karaktären än att rätta sig efter tidslinjen.

Nu ska jag sova!

/Stay classy
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Får jag ställa en fråga till? Bra!

Jag uppfattade det som att strömmen kom tillbaka typ direkt, men i Mårtens senaste inlägg fick jag känslan av att Rutger agerade utifrån att det fortfarande var strömlöst i stan.

Ehm... så, strömlöst eller inte?
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Cissi said:
Får jag ställa en fråga till? Bra!

Jag uppfattade det som att strömmen kom tillbaka typ direkt, men i Mårtens senaste inlägg fick jag känslan av att Rutger agerade utifrån att det fortfarande var strömlöst i stan.

Ehm... så, strömlöst eller inte?
Stan är strömlöst, sjukhuset har reservgenerator
 
Top