Nej det är verkligen inte onödigt. Vi spelar väl för att vi ska spela ut scener och karaktärers utveckling. Hade vi spelat för att vi skulle "vinna", överleva eller att alla skulle nå slutscenen hade det ju inte varit alls roligt.
Jag spelar för att skapa situationer som känns jordnära, svåra och smutsiga. Alltså det som innefattas i ett zombiespel. Vill någon döda Jimmy go-fucking-ahead, det ingår i zombievärlden, människan är det största hotet.
Att någon karaktär blir skadad eller "sämre" genom att vara med i dom scenerna är ju ett ännu märkligare påstående. Det är ju upp till spelaren, vi kör inte med värden, det rullas inga tärningar, det enda de genererar är andra sätt att skildra det som händer.
Jag spelar för att skapa situationer som känns jordnära, svåra och smutsiga. Alltså det som innefattas i ett zombiespel. Vill någon döda Jimmy go-fucking-ahead, det ingår i zombievärlden, människan är det största hotet.
Att någon karaktär blir skadad eller "sämre" genom att vara med i dom scenerna är ju ett ännu märkligare påstående. Det är ju upp till spelaren, vi kör inte med värden, det rullas inga tärningar, det enda de genererar är andra sätt att skildra det som händer.