Jag vill tillägga en grej för jag tycker att rollspel i mångt och mycket handlar just om att kompromissa med andra. Det var det jag ville ha sagt med mitt förrförra inlägg, tror jag. Alltså att man hela tiden måste ta hänsyn till andra, eller åtminstone försöka att göra det. I rollspel är det här superviktigt ju, för att alla skall kunna va nöjda med sina insatser och känna att du uppskattas. Olika grupper tar hänsyn på olika sätt, t.ex. finns det de grupper/spelsätt som advokerar att om någon kör en scen så ska övriga sitta med, lyssna intresserat och vara aktiva med ögonen, leva sig in etc för att öka känslan för den som är i spotlight. Andra grupper kör med att man bara inte lägger sig i, hoppar in och meta-snackar i en annans scen, avbryter med off-snack eller i övrigt gör saker som avbryter spelet i scenen.Anchorman said:Ska vi konstant rätta oss efter tidslinje då måste man också vänta på folk som inte är online, vilket kan bli aningens tråkigt.
Scener såsom när Jimmy och Nicola träffades eller när Jesper och Nicola bråkade och hade sex eller Lollos och Lundes garagescen hade inte blivit lika kraftfulla ifall man varit tvungen att anpassa sig efter alla andra.
För mig är det viktigare att få till bra scener och spel där man verkligen kan leva sig in i karaktären än att rätta sig efter tidslinjen.
Så absolut ska man kunna anpassa sig men det handlar inte om att anpassa sig efter tidslinjen enligt mig för tidslinjen är något som uppenbarligen bara inkräktar på fel sätt i scener.