Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,078
Location
The Culture
För länge sedan skrev jag ett rollspelsäventyr, och ville ha ett omslag till det. Det här var precis när det började dyka upp AI-genererade bilder, innan det hade blivit tråkigt, så jag använde Wombo Dreams för att göra en enkel bild som skulle föreställa en borg på ett berg över en dimmig skog, och efter åtskilliga försök fick jag det här, som jag använde:

Men jag vill inte använda det om jag ska publicera äventyret i något annat sammanhang än som en gratis pdf, så nu bestämde jag mig för att göra det själv istället:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
10,078
Location
The Culture
Jag tittar på youtube-videor med människor som tecknar bättre än jag, och en av dem berättade vad han använde för material, och det lät så vansinnigt att jag var tvungen att testa. Så det här är försök nummer ett.

Tecknat med färgpennor på sandpapper(!) kornstorlek 800.
 
Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,298
Location
Örebro
Jag tittar på youtube-videor med människor som tecknar bättre än jag, och en av dem berättade vad han använde för material, och det lät så vansinnigt att jag var tvungen att testa. Så det här är försök nummer ett.

Tecknat med färgpennor på sandpapper(!) kornstorlek 800.
Coolt!
 

Poromaa

Veteran
Joined
3 Jul 2016
Messages
100
IMG_4314.jpeg
Egentligen spelarmaterial till ett Mutantäventyr, som illustration av ett fynd i form av en gammal nålknapp med någon uråldrig, kuslig symbol.
 
Top