Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,012
The slumbering tombs of Arkabad är mitt mest ambitiösa dungeonprojekt någonsin. Varje rum tog någonstans runt 4-8 timmar att rita. Allt för hand, med bläckpennor. Scannat, ihopmonterat, och printat på 40*70 cm akvarellpapper för den där fina texturen.

IMG_4681.jpeg
 

Enstoeringen

Anonyma Psykonauter
Joined
12 Apr 2021
Messages
291
Gårdagens och dagens målarkludd, signerat undertecknad.

Någon sorts fantasy-hoplit-slash-viking-försök:
IMG_0249.jpeg

Mer fantasy - började som sköldmö men drar nästan mer åt någon sorts mörkalv-lajvar-barbar-typ.
IMG_0250.jpeg
Rätt nöjd med den röda detaljen.
IMG_0252.jpeg
 

Svarte Faraonen

ром и смерть
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,785
Location
Värnhem, Malmö
Jag gav mig på att rita lite medeltids-aktiga illustrationer till några av de underliga varelser som beskrivs med mer kortfattade spelvärlden i Eon 5:s kommande bestiarium.
shulga.jpg
Shulgan är en bisarr varelse – en hund vars hela väsen tycks uppbyggt av växter. Den hittas endast kring det biotropiskt välsignade Adarl-berget och tycks vissna och dö om den tas därifrån.

carcolh2 liten.png
Carcolhen är en vidunderligt stor snäcka med hotfulla griptentakler. Skalet innehåller ofta avlagringar av värdefulla metaller.

vriller liten.jpg
Vriller är ett lyckligtvis sällsynt gissel. Dessa blekt gråblå, ekorrliknande gnagare sprider kyla omkring sig, och där deras flockar drar fram dör träd och grödor. Deras pälsverk är oerhört eftertraktat bland köldmagiker.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,817
Eller hur! Och på tal om rustik och att absolut inte jobba sig igenom hela vapenlistan: testade att göra en yxa. Frihand + nodpill istället för kalkering av museiföremål och nodpill den här gången.
yxa med texturer.png

Har också roat mig med att testa göra en dekoration man skulle kunna ha vid/omkring sidnummer:

Drake.png
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,415
Siluetterna från DoD -91 möter Symbaroum! :gremlaugh:

Mycket elegant skuggning för form!
Ja, exakt. Ambitionen var hela vapentabellen i Symbaroum... men orken dog väl ut.
Men jag tror jag föredrar din stil på det faktiskt.
 
Top