kort svar: eh… joVarför kan man inte kommentera det öppet? Öppenhet har nog aldrig skadat?
lite längre svar: Om AO:s roll är att försöka vara någon sorts bro mellan användare och moderator, men inte har någon formel makt, så är det viktigt att de användare som vänder sig AO skyddas genom anonymitet. D v s AO ska kunna för någons talan utan att det blir uppenbart vems talan man för.
Alltså, jag skvallrar inte för moderatorerna så snart jag får ett mail/PM av någon användare. Och jag är inte övertygad om att de användare som vänder sig till AO vill att jag per automatik basunerar ut de frågor/synpunkter de riktat till mig - särskilt eftersom moderatorer också läser på forumet.
Vidare tänker jag inte kommentera när eller i vilket sammanhang jag fått meddelanden, eftersom sådant (ibland felaktigt, ibland helt korrekt) tenderar att peka ut vissa användare.
//erik. naturligtvis ska jag, i generaliserande drag, redovisa vad som hänt under min tid som AO… men senare. Ert jobb är att utvärdera tjänsten såsom ni upplever den som användare – utan att ha insikt i vad AO har gjort för "dolda" saker.