Mogger
Hipsteranka
Hej måndag morgon. Jag menar så klart Monster Hearts.Måns;n119530 said:Monster of the Week.
Hej måndag morgon. Jag menar så klart Monster Hearts.Måns;n119530 said:Monster of the Week.
Jag trodde att det fungerade likadant i AW som det gör i Monster of the Week men tydligen så är reglerna olika på den här punkten? För jag känner som Genesis att det inte finns en anledning till att en RP ska få +forward på nästa slag för att en annan RP gör en orelaterad handling någon annanstans. Så problemet kanske är att AW och Monster of the Week fungerar olika?Måns;n119530 said:Tycker att jag känner igen det från något jag läste om Monster of the Week. Men jag har inte läst spelet. Det är inte från vanilj-AW åtminstone.
Men det är skillnad på att ett hack inte blir perfa och att hacket hackar sönder systemet. Det verkar ibland om om AW-hacken har gjort köttfärs av AW istället för att ändrat det i en liten positiv och en liten negativ riktning. Det är den uppfattningen jag har fått när jag har följt snacket om AW och AW-hacks.Jimmy;n119608 said:Ingen moddning eller hack blir perfa.
Harry S;n119612 said:Men det är skillnad på att ett hack inte blir perfa och att hacket hackar sönder systemet. Det verkar ibland om om AW-hacken har gjort köttfärs av AW istället för att ändrat det i en liten positiv och en liten negativ riktning. Det är den uppfattningen jag har fått när jag har följt snacket om AW och AW-hacks.
Tyvärr är jag inte intresserad av AW för jag är inte intresserad av apokalyps. Så det får bli Monster Hearts eller Monster of the Week om det ska bli något AW.
Sant! Och ofta märker man inte problemen förrän efter ett par spelpass och tvingas byta system, igen, och igen...Big Marco;n119628 said:Många av de hacks som finns missar den filosofi som reglerna är byggda kring och med små ogenomtänkta justeringar havererar spelet. En del hacks fattar detta och funkar bra. Det är en konstart att designa/hacka AW.
Har du möjlighet att förklara mer i detalj vad det var som fungerade sämre och sämre i Monster Hearts?Nässe;n119629 said:Monster hearts var ett sådant hack för mig, tycktes funka bra men desto mer vi spelade det, desto sämre funkade det. Till slut fick vi lägga ner kampanjen.
Harry S;n119632 said:Har du möjlighet att förklara mer i detalj vad det var som fungerade sämre och sämre i Monster Hearts?
Fråga till alla: Vilka av hacken tycker ni fungerar och inte fungerar?
Vad är det som gör att vissa hack inte fungerar? Vad är det i hacket som pajar AW?
Big Marco;n119628 said:Det är en konstart att designa/hacka AW.