Fast om Borkmollen menar relationer till SLPar så är det ju en annan sak, som sköts finfint med att låta kärleksbreven etablera dem. Hx gör ju sitt jobb bra, men mellan rollpersonerna.xyas said:Håller med om att världen är färdig och att man använder kärleksbreven till att sätta ton. Men jag tycker nog att man kan köra med ApocWorlds egna Hx-regler. De är ju fina som de är i playbooksen.morkbollen said:Vad man också kan göra för att göra det hela lite konkret och specifikt, men fortfarande låta det vara AW är att till platser och personer(NPCs) ha färdiga kopplingar till de olika karaktärerna.
Säg att man skapar Rolfball, en alligatorjägare med en hand och en krok som gillar skrämma folk. Angel har en relation till honom. Hocus är rädd för honom. Faceless har respekt för honom. Varför eller hur relationen är lämnas åt spelaren och MCn, men med detta kan vi iaf försäkra oss om att det finns vissa relationer som man tycker är viktiga. Sen vad folk gör med det hela får vi se, men det är ju just det som är spännande. Tänker mig att man kan göra liknande frågor/relationer till platser. Om det var så du menade?
Nja, med Hx tänkte jag nog PCs och det var mest om man ville skapa lite mer scenario-specifika relationer. Kanske vill man att Choppern är kär i en av de andra PCs eller liknande istället för dom som finns i boken, men jag håller med att det inte är så nödvändigt.Fast om Borkmollen menar relationer till SLPar så är det ju en annan sak, som sköts finfint med att låta kärleksbreven etablera dem. Hx gör ju sitt jobb bra, men mellan rollpersonerna.
Shit, jag vill verkligen inte ställa krav på folk, men jag är inte helt bekväm med att ge bort dem om man inte tar sig tid för en utmaning. Kanske någon annan vill dela ut dom.Anton P said:Kommer man få dina playbooks även om man bara skriver i tråden? Jag har inte riktigt tid att sitta och skriva i ett dokument.
Jag vill väldigt gärna ha böckerna så det skulle ju va bra om det funkade
Gjort några småändringar. Tycker det är så klart som man kan förvänta sig. Gillar att Maestron ger, liksom Angeln, lite protagonist-intryckArvid A. C. said:Shit, jag vill verkligen inte ställa krav på folk, men jag är inte helt bekväm med att ge bort dem om man inte tar sig tid för en utmaning. Kanske någon annan vill dela ut dom.Anton P said:Kommer man få dina playbooks även om man bara skriver i tråden? Jag har inte riktigt tid att sitta och skriva i ett dokument.
Sunken Sydney är ganska mättat nu. Vi kan call it quits eller skriva lite fler NPCs, skriva förslag på platser, händelser och PC-NPC triangles, men jag vet inte riktigt vad det skulle vara. Om någon börjar pyssla med det så hakar jag på, annars är vi klara nu. Ta en titt på diskussionen längst upp, säg vad ni tycker.
Jag fattar, får försöka skaffa böckerna på annat sätt.Arvid A. C. said:Shit, jag vill verkligen inte ställa krav på folk, men jag är inte helt bekväm med att ge bort dem om man inte tar sig tid för en utmaning. Kanske någon annan vill dela ut dom.Anton P said:Kommer man få dina playbooks även om man bara skriver i tråden? Jag har inte riktigt tid att sitta och skriva i ett dokument.
Yay. Ser skitbra ut. Och som sagt, berätta hur det gick på gothcon.Arvid A. C. said:https://www.dropbox.com/s/2kmnpu09d23a264/sunken%20sydney.pdf
Den som vill spelledda Sunken Sydney på GothCon, hör av er till mig.
Föresten, vad är det för typsnitt du använt när du layoutat det här? Och var kan jag få tag på det?Arvid A. C. said:https://www.dropbox.com/s/2kmnpu09d23a264/sunken%20sydney.pdf
pdf-infon säger att det är http://www.dafont.com/vtks-good-luck-for-you.fontxyas said:Föresten, vad är det för typsnitt du använt när du layoutat det här? Och var kan jag få tag på det?Arvid A. C. said:https://www.dropbox.com/s/2kmnpu09d23a264/sunken%20sydney.pdf
Arrgh, min bok har inte kommit än, kommer det finnas möjlighet att skriva saker som inte kräver allt för stor regelinsikt?Arvid A. C. said:Just det ja, finns det intresse att bygga ett till skithål? Alla har ju inte fått chansen att skriva för Playbooks.
Isåfall kan vi köra en till drive nästa vecka, ge GothCon-besökarna tre settings att välja på. (Hatchet City, Sunken Sydney och...)
Om du laddar ner spreadsen från AW så har du typ alla regler du behöver. Men så klart det finns ju grymma MC-tips i regelboken.Arrgh, min bok har inte kommit än, kommer det finnas möjlighet att skriva saker som inte kräver allt för stor regelinsikt?
Du har inte pdf:en?Anton P said:Tack!
Nu blir det till att läsa, jag är väldigt gärna med och gör ett till scenario.
Skicka ett mejl till Vincent med din orderbekräftelse från Leisure Games så skickar han pdf till dig.Anton P said:Nej, jag köpte det från Leisuregames, då fick man ingen pdf.
Chaparral Pro (Brödtext)xyas said:Föresten, vad är det för typsnitt du använt när du layoutat det här? Och var kan jag få tag på det?Arvid A. C. said:https://www.dropbox.com/s/2kmnpu09d23a264/sunken%20sydney.pdf