Nekromanti Apocalypse world Playbooks

Cassius

Hero
Hej! Det finns säkert massa gamla trådar om det här. Men man ska inte syssla med nekromanti för då kommer häxjägarna! Jag skulle vilja få tag i några av de släppta playbooksna. Jag lämnar gärna ifrån mig något av de jag skrivit i utbyte eller gör en game challange ifall någon vill byta!

Hör av er ifall ni vill byta lite stuff!

Cassius - En som precis börjat spela AW!

Sodivra

Champion
Jag ger dig Maestro D' om du lägger upp ett recept på något smaskigt man kan laga till sina spelare! Helst med bilder. :gremsmile:

Jag ger dig Touchstone om du skriver en postapokalyptisk dikt och lägger upp den här i tråden.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Arvidos MC said:
Jag ger dig Maestro D' om du lägger upp ett recept på något smaskigt man kan laga till sina spelare! Helst med bilder. :gremsmile:

Jag ger dig Touchstone om du skriver en postapokalyptisk dikt och lägger upp den här i tråden.
:heart:

Cassius

Hero
Frost och skog

Grannen tar vårt liv så sakta. Två tusen meter av mörker runt vårt hus, odlingsmarken är sedan längeborta. Snön suddar igen våra spår och släcker vår låga. Den faller lika sakta som vi.

Den sista kon har mjölket surt. Det var sedan länge väntat. Dens blod blev vår sista dryck. Vattnet är smittat.

Vi har väntat två hundra stäck på väggen för att se solen. Våra ögon ser bara hunger och grannen är den enda som frossar. Men De kloka lovar oss plåga. Men under isen gror gräsrötterna, framtiden är vår.

Cassius

Hero
Arvidos MC said:

Det blev en dikt om finsk katastrof. Receptet får jag klura på!

DeBracy

Jag ger dig Hoarder mot en lista på sju låtar du tycker är riktigt riktigt bra, gärna sånt du tror att folk kanske inte har hört. :gremsmile:

Cassius

Hero
DeBracy said:
Jag ger dig Hoarder mot en lista på sju låtar du tycker är riktigt riktigt bra, gärna sånt du tror att folk kanske inte har hört. :gremsmile:
First Day of My Life - Bright Eyes
Hamburger Lady - Throbbing Gristle
Foggy Dew - Sinéad O'Connor
Men behind the wire - Wolfetones
Någon gång kommer du bli själv - Säkert!
Solidarity - Angelic Upstarts
Jag är en idiot - Imperiet

DeBracy

Cassius said:
First Day of My Life - Bright Eyes
Hamburger Lady - Throbbing Gristle
Foggy Dew - Sinéad O'Connor
Men behind the wire - Wolfetones
Någon gång kommer du bli själv - Säkert!
Solidarity - Angelic Upstarts
Jag är en idiot - Imperiet
Sweet! Jag har nog bara hört 1-3 av de där, och det börjar mycket lovande. Du har PM!

Cassius

Hero
Arvidos MC said:
Okej! Jag skulle köra vita choklad kakor.

250 gram smör.

300 gram råsocker(kör vanligt ifall du inte har hemma)

Några skedar vaniljsocker!

2 ägg.

400 gram mjöl.

5 teskedar bakpulver(ifall du har bikarbonat kan du ha i en sked sånt istället)

1/2 tesked salt.

250 gram grovt hackad vitchoklad(använd en hammare)

Sätt ungen på 175 grader.

Vispa ihop smöret, sockret och mjölet.

Vispa sedan ner äggen ett i taget.

Vispa ner chokladen.

Gör bollar av smeten. Lägg typ 6 st på en plått och platta ut dom.

In med dom i ugnen, gräda i typ tio minuter. När de ser bra ut är dom bra.

Hoppas de smaka!

Mogger

Hipsteranka
Om du inte redan har Faceless så får du den om du rullar Hot:

10+ Du får den, fair and square.
7-9 Du får den, men du måste...(välj en)
...Posta en spelrapport från ert spelmöte.
...Posta ett kärleksbrev från ett spelmöte.
...Posta en av kampanjens karaktärer. En cool.
Vid en miss får du den inte, och SL får göra ett så hårt move som hen vill!

w176

Förlorad dotter
Du får The Quarantine av mig om du delar med dig av en länk till en samling foton på internet som andas av post-apocalypse.

Jag vill ha minst 5 bilder.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
En google-bildsökning på apocalypse world gav förövrigt intressanta resultat appråpå post apokalystiska bilder =)

Cassius

Hero
w176 said:
Du får The Quarantine av mig om du delar med dig av en länk till en samling foton på internet som andas av post-apocalypse.

Vet inte om det räknas. Men för mig är träsket väldigt tätt sammankopplat med katastrofen. Jag gillar t.ex Vättaträsket som fan i Mutant. Min AW värld är mycket träsk. Därför har jag använt bilder från den här till att skapa stämning åt mina spelare:

http://www.terragalleria.com/pictures-subjects/swamps/

w176

Förlorad dotter
Cassius said:
w176 said:

Vet inte om det räknas. Men för mig är träsket väldigt tätt sammankopplat med katastrofen. Jag gillar t.ex Vättaträsket som fan i Mutant. Min AW värld är mycket träsk. Därför har jag använt bilder från den här till att skapa stämning åt mina spelare:

Awesome! Det räknas, speciellt då vår AW kampanj är en sjunkade skägårds waterworld apocalyps.

Ge mig en emailadress så skickar jag playbooken.

Sodivra

Champion
Cassius said:
w176 said:

Det är ju den personliga tolkningen man vill ha, iaf jag.

Ge mig din mailadress också!

Canoy

Veteran
When you tell the thread of a hiding place you used to visit when you were a child, recieve The Kid.

Mogger

Hipsteranka
Canoy said:
When you tell the thread of a hiding place you used to visit when you were a child, recieve The Kid.
I used to hide on a ledge above the waste container outside our house. I could see everything that went down on the street from there.

(får se om det här funkar :gremsmile: )