Rising
Vila i frid
Re: Apocalypse World!!OT
Mouse Guard är exempelvis inte indie, men har techs för att lösa just dessa problem. Om man läser AW i hopp om att hitta den sortens tech (vilket jag nog gjorde) så blir man lite konfunderad över att de inte står någonstans att finna (i spelarmaterialet, åtminstone. Jag har som sagt inte checkat spelledarmaterialet än).
Jag erkänner att mitt perspektiv kan vara ganska skevt, och att man kanske borde ha tittat på spelet ur en annan vinkel.
(En bra sak, dock, är att jag blivit väldigt inspirerad av AW genom att betrakta det på mitt sätt. Jag är på vippen att skriva en tråd om resolutionsmekanismer med uttryckliga, formulariserade "tänder" (är inte det en av de minst beskrivande termerna i indiefloran av dem alla? Det är nästan som om de medvetet försökt hitta på så dumma termer som möjligt) ur ett indieperspektiv, vilket är något jag helt klart inte hade grubblat på annars. Jag tycker att det verkar vara det intressantaste sättet att hantera sociala fisktanksrollspel på; vilket är något som jag sladdat kring länge, tidigare.
Jag har också läst igenom ett knippe gamla indietrådar på forumet, och får nu reaktionen "ämen Rising, du är fel ute" kring flera av mina äldre inlägg. Så; genom att grubbla över dessa saker så verkar jag ha fått ett nytt perspektiv på dessa saker, som även spritt sig till sånt som vi diskuterat tidigare. Så; jag ber om ursäkt om du tycker att jag slösat bort din tid, men jag tycker själv att det varit väldigt produktivt att tänka på dessa saker, för egen del)
Heh. Okej, det har du rätt i. Eller åtminstone; när jag sade "nytt" så menade jag i princip bara "nya sätt att lösa de problem som indiehobbyn lyft fram."det känns faktiskt som att du satt ett likhetstecken mellan indie och nytt
Mouse Guard är exempelvis inte indie, men har techs för att lösa just dessa problem. Om man läser AW i hopp om att hitta den sortens tech (vilket jag nog gjorde) så blir man lite konfunderad över att de inte står någonstans att finna (i spelarmaterialet, åtminstone. Jag har som sagt inte checkat spelledarmaterialet än).
Jag erkänner att mitt perspektiv kan vara ganska skevt, och att man kanske borde ha tittat på spelet ur en annan vinkel.
(En bra sak, dock, är att jag blivit väldigt inspirerad av AW genom att betrakta det på mitt sätt. Jag är på vippen att skriva en tråd om resolutionsmekanismer med uttryckliga, formulariserade "tänder" (är inte det en av de minst beskrivande termerna i indiefloran av dem alla? Det är nästan som om de medvetet försökt hitta på så dumma termer som möjligt) ur ett indieperspektiv, vilket är något jag helt klart inte hade grubblat på annars. Jag tycker att det verkar vara det intressantaste sättet att hantera sociala fisktanksrollspel på; vilket är något som jag sladdat kring länge, tidigare.
Jag har också läst igenom ett knippe gamla indietrådar på forumet, och får nu reaktionen "ämen Rising, du är fel ute" kring flera av mina äldre inlägg. Så; genom att grubbla över dessa saker så verkar jag ha fått ett nytt perspektiv på dessa saker, som även spritt sig till sånt som vi diskuterat tidigare. Så; jag ber om ursäkt om du tycker att jag slösat bort din tid, men jag tycker själv att det varit väldigt produktivt att tänka på dessa saker, för egen del)