Eva Florén
Swashbuckler
Jag tackar. Helt slut idag. Att spela rollspel här var inte riktigt det jag räknade med när jag slog upp ögonen igår morse.
OK, fast hex hade också varit acceptabelt.Svar 1: Binärt, bara två siffror att hålla reda på, enklare kan det inte bli om man inte är en groda som bor hela sitt liv inne i en blomma i Amazon-jungeln.
OK. Ibland måste man dock ha en disassembler för att förstå vad man skrivit själv.Svar 2: Kuggfråga, enklaste sättet att förstå det är att skriva det själv.
Inte riktigt rätt, men nära nog.Svar 3: amöba, användare och binnikemask är på ungefär samma nivå, alla hackar ner på programmeraren.
OK.Svar 4: Sorting out Sorting är min favoritfilm, det säger väl allt?
Helt fel. Juice är grönsak, mjölk är något man hört nämnas någonstans, vatten tvättar en del sig i, i datorns kylsystem har man lämpligen flytande kväve, cola är dryck, mat är okänt.Svar 5: Juice och Mjölk. Vatten har man i datorns kylsystem, Cola är mat.
Jag tycker det verkar som om Yassilus låst in Gardener och torterat honom, men att Gardener genom att smyga in subtila fel försökt få ut ett meddelande. Tar man bokstäverna i "Gardeners" svar, plockar ut några av dem och ändrar ordningen så blir det följande meddelande:Men det här bevisar ju ingenting, Yassilus kan ju ha låst in Gardener i källaren och torterat fram svaren.
En av föregångarna till SOS. Telegrafistförkortning för Seek You Distress (alternativt Seek You Disaster eller Seek You Danger beroende på vem man frågar).Och vad står då cqd för?
Bara om du plockar ut fel bokstäver och ordnar dem i fel ordning.Personligen tror jag att det är möjligt att exakt bestämma tidpunkten för jordens undergång genom att plocka ut rätt bokstäver ur Gardeners svar.
Det påståendets orimlighet inses lätt av alla som sett Yassilus förhöra någon!Men det här bevisar ju ingenting, Yassilus kan ju ha låst in Gardener i källaren och torterat fram svaren.
Jag upptäckte att Sorting out Sorting har en egen entry på Internet Movie DataBase. Det hade jag inte väntat mig!Sorting out Sorting är min favoritfilm, det säger väl allt?