Stämmer. Gör den med mycket god marginal den dyraste animerade serien (per minut, slår vad om att det finns animé-serier med sju miljoner avsnitt som därför är dyrare i längden).För övrigt såg jag en uppgift om att säsong 1 och 2 ska ha kostat 250 miljoner USD ihop. Det var saftigt, men syns ju skärmen.
That meme though. Verkar som att hon var glad över att få hoppa in och heja på när Caitlyn fick sin Palpatine moment. Vet inte om det kommer att vara superkul att heja på henne framöver.Fuck me vad bra det här är. Jag vet inte vad vi gjorde för att förtjäna en animerad serie som ser så bra ut, är så välskriven och har så löjligt bra ljuddesign/röstskådespel - but here we are.
Rent praktiskt är det som @Anarchclown säger, att det här är en del transportsträcka, och det uppfattas nog som att saker händer mycket, och väldigt fort, om man inte nyligen sett om säsong 1 och låtsas som att avsnitten släppts direkt efter varandra.
I övrigt vill jag bara säga det här:
View attachment 20819
Tyckte det var peak writing att låta henne vara den första av poliserna som börjar göra hälsningen - inte för att hon är ond utan precis tvärtom. Det är klart hon tycker det är jättebra att Caitlyn tar över, hon vet ju att Caitlyn inte är en korrupt politiker som låtit situationen gå så långt som den gjort. Caitlyn är ju både hennes chef och kompis, till och med idol. Klart det kommer bli bra med Caitlyn!That meme though. Verkar som att hon var glad över att få hoppa in och heja på när Caitlyn fick sin Palpatine moment. Vet inte om det kommer att vara superkul att heja på henne framöver.
Ja men det kommer nog också betyda att hon lyder order när hon inte borde och har en lite väl naiv och svartvit syn på världen framöver. Vilket nog inte kommer att vara superbra. Men vi får se. Och ja. Det var jätteroligt att se att den kompetenta och dugliga individen var för lite diktatur medan den som super och är helt cynisk bara gick därifrån i avsky. Så otroligt många andra shower hade låtit det vara den hårda typen som är för fascism för att han är hård och ond och den goda personen som instinktivt förstår att "dictatorship bad". Som vanligt är deras detaljer spot on i att de verkligen inte gör vad man förväntar sig.Tyckte det var peak writing att låta henne vara den första av poliserna som börjar göra hälsningen - inte för att hon är ond utan precis tvärtom. Det är klart hon tycker det är jättebra att Caitlyn tar över, hon vet ju att Caitlyn inte är en korrupt politiker som låtit situationen gå så långt som den gjort. Caitlyn är ju både hennes chef och kompis, till och med idol. Klart det kommer bli bra med Caitlyn!View attachment 20826
Jag har för övrigt sett om akt 1 under veckan och vill nog revidera mig själv aningens. Det är högt tempo men inte riktigt så forcerat som det verka vid en första anblick, däremot behöver man titta fokuserat och vara uppmärksam på detaljerna (vilket inte alltid faller sig naturligt när man är upptagen av intrigen) - då ser man hur saker och ting krokar i varandra tydligare. Det enda som fortfarande framstår som lite hastigt är hur snabbt Caitlyns anseende stiger. Det här är ändå personen som viftas bort som en rik tjej som leker polis i början av säsong 1. Ok för att vissa i rådet hunnit få upp ögonen för hennes intellekt men att stora delar av stadens elit redan här ska tycka att "detta bör bli vår diktator" skaver något.En inledning som lovar mer även om berättelsen följer flera trådar från start (vilket är fullt rimligt) - något som möjligen kan verka lite splittrat om man inte har säsong 1 i färskt minne.
Jag kan köpa resonemanget, men jag vill föra några motargument.men att stora delar av stadens elit redan här ska tycka att "detta bör bli vår diktator" skaver något.
Och vad jag menade med ordet, i just detta sammanhanget. (Men det spelar mindre roll.)- vilket iofs är diktator i romersk mening